Zobrazeno 1 - 10
of 715
pro vyhledávání: '"Pantomime ballet"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ellen Lockhart
Publikováno v:
Eighteenth Century Music. 8:239-259
This article investigates the theme of statuary animation within pantomime and language reform, particularly in Milan between the 1760s and the 1790s. Its focal point is a little-known work created by Florentine choreographer Gasparo Angiolini for th
Publikováno v:
Studies in Dance History (Monograph Series); 2005, p231-278, 48p, 3 Black and White Photographs, 2 Diagrams, 5 Charts
Autor:
Virág, Büky
Publikováno v:
Magyar Zene. aug2023, Vol. 61 Issue 3, p249-263. 15p.
Autor:
Schenck, Cécile
Cet article étudie le langage des passions dans le domaine de la danse du point de vue de la littérature qui existe à son sujet depuis le XVIIe siècle jusqu’au début du XXe siècle. L’accent y est porté sur les discours qui entourent les af
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::f1365f8d2ee949c5436c90c40f057c3c
Autor:
Onesti, Stefania
Publikováno v:
Il Castello di Elsinore; No. 80 (2019); 32-42
Il castello di Elsinore; N. 80 (2019); 32-42
Il castello di Elsinore; N. 80 (2019); 32-42
A comparison between various series of archive documents, inter alia contracts issued for the Teatro San Carlo at Naples between 1781-1782, and those issued for the 1791 Carnival season at Padua’s Teatro Nuovo, allows one to put forward hypotheses
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Onesti, Stefania
Publikováno v:
Danza e Ricerca, Vol 2015, Iss 6, Pp 89-97 (2015)
Uno dei problemi più spinosi nell’affrontare lo studio del ballo pantomimo riguarda la sua messa in scena. L’amalgama di danza e pantomima che sembra essere la vera e autentica novità della riforma della danza teatrale resta, per noi “spettat