Zobrazeno 1 - 10
of 14
pro vyhledávání: '"Pallarès, Gabriel"'
Publikováno v:
Phys.Rev. D66 (2002) 103503
We study the scattering of fermions off a finite width kink wall during the electroweak phase transition in the presence of a background hypermagnetic field. We derive and solve the Dirac equation for such fermions and compute the reflection and tran
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/hep-ph/0208046
Autor:
Ayala, Alejandro, Pallares, Gabriel
We show that in the presence of large scale primordial hypermagnetic fields, it is possible to generate a large amount of CP violation to explain the baryon to entropy ratio during the electroweak phase transition within the standard model. The mecha
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/hep-ph/0008142
Autor:
Zarrinkar, Patrick P., Gunawardane, Ruwanthi N., Cramer, Merryl D., Gardner, Michael F., Brigham, Daniel, Belli, Barbara, Karaman, Mazen W., Pratz, Keith W., Pallares, Gabriel, Chao, Qi, Sprankle, Kelly G., Patel, Hitesh K., Levis, Mark, Armstrong, Robert C., James, Joyce, Bhagwat, Shripad S.
Publikováno v:
In Blood 1 October 2009 114(14):2984-2992
Autor:
Talli, Cedar, Michael J., Baker, Lucas M., Bietti, Françoise, Détienne, Erez, Nir, Pallarès, Gabriel, Baruch B., Schwarz
Publikováno v:
Dialogue for Intercultural Understanding, Placing Cultural Literacy at the Heart of Learning
Fiona Maine, Maria Vrikki. Dialogue for Intercultural Understanding, Placing Cultural Literacy at the Heart of Learning, Springer, 2021, 978-3-030-71780-3
Fiona Maine, Maria Vrikki. Dialogue for Intercultural Understanding, Placing Cultural Literacy at the Heart of Learning, Springer, 2021, 978-3-030-71780-3
International audience; In this chapter we propose a methodological approach: we intend to explore therelations between children’s representations of moral issues as elaborated in dialogue(dialogue on ethics, DoE) and the ethical dimension of the c
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::71664fbea3493602939a824d4784ac6d
https://hal.telecom-paris.fr/hal-03189149
https://hal.telecom-paris.fr/hal-03189149
Autor:
Pallarès, Gabriel
Publikováno v:
Education. Université de Montpellier, 2019. Français
Physique [physics]. Université Montpellier, 2019. Français. ⟨NNT : 2019MONTS053⟩
Physique [physics]. Université Montpellier, 2019. Français. ⟨NNT : 2019MONTS053⟩
Many decisive issues for our society’s future are linked with sciences and technologies. With an education to citizenship in mind, train students to reflectively take part in debates on Socio- Scientific Issues (SSI) has become a major concern. In
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::1fece7c04c53d924b7bcd3268dcec632
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02442726/document
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02442726/document
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.