Zobrazeno 1 - 10
of 52
pro vyhledávání: '"PUBLIC EDUCATION SPENDING"'
Publikováno v:
Economics and Business, Vol 37, Iss 1, Pp 90-103 (2023)
Much empirical literature has focused on investigating the role of government expenditure in promoting long-term economic growth in South Africa. However, few studies in comparison have considered the impact of government spending on literacy level i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/78819c4256e449feb6ffe211cb2b5a0b
Publikováno v:
Journal of International Business, Economics and Entrepreneurship, Vol 7, Iss 2, Pp 14-24 (2022)
The intergenerational conflict over public education allocation has remained to be a subject of contentious debate. As such, this study aimed to examine the impact of the elderly population and young population growth that could potentially affect ed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98d3a480212a43dcb2616e5ec5f32efa
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Raju, Dhushyanth, Younger, Stephen D.
This paper examines the monetary benefits and costs of the quantity of public schooling (that is, years of schooling completed) in Ghana. The paper also examines the monetary benefits and costs of some aspects of the quality of public schooling, meas
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2456::4aedf43a4cc15f236cc4c21f37bd0a54
http://documents.worldbank.org/curated/en/099846204252242466/IDU01b6cbcf707072048c90958a0ff207f116a99
http://documents.worldbank.org/curated/en/099846204252242466/IDU01b6cbcf707072048c90958a0ff207f116a99
Autor:
Shuang Yu, Xiaojun Zhao
Publikováno v:
Sustainability, Vol 13, Iss 11534, p 11534 (2021)
Sustainability
Volume 13
Issue 20
Sustainability
Volume 13
Issue 20
Using data from the China Family Panel Studies (CFPS), we developed an educational production function to examine how households with different income levels and parental human capital respond to changes in public spending. Our results suggest that t
Publikováno v:
Children Left Behind in China: The Role of School Fees
IZA Journal of Development and Migration, Vol 11, Iss 1, Pp 1-14 (2020)
IZA Journal of Development and Migration, Vol 11, Iss 1, Pp 1-14 (2020)
The barriers faced by Chinese rural-urban migrants to access social services, particularly education, in host cities could help explain why the majority of migrants choose to leave their children behind. This paper proposes a theoretical framework th
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
This paper looks at how countries have mobilized additional resources for education and assesses their impact on access and learning outcomes, using the World Bank's new Learning-Adjusted Years of Schooling measure. The paper shows that global spendi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2456::6b9b13c2df7382628573670f78faa2c5
https://hdl.handle.net/10986/31399
https://hdl.handle.net/10986/31399