Zobrazeno 1 - 10
of 181
pro vyhledávání: '"PSI theory"'
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 12, Iss 1, Pp 1-19 (2024)
Abstract Collaborative problem solving (CPS), as a twenty-first century skill, is critically important for both living and life-long learning. Motivation in CPS equates to students’ needs to recognize their efforts in collaboration. Given the compl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/68a789fb0d644a5aaf29f29cf124f97f
Publikováno v:
CERN IdeaSquare Journal of Experimental Innovation, Vol 8, Iss 3 (2024)
This conceptual paper explores how creativity can be systematically integrated into Entrepreneurial Life Design (ELD) to enhance effectiveness. ELD applies Design Thinking principles to life, emphasising intentional and flexible life planning, simila
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63a1252f14cd407994cd7631fceaa2ad
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Mathematics, Vol 11, Iss 5, p 1182 (2023)
Personality Systems Interactions (PSI) theory explains differences in personality based on the properties of four cognitive systems—object recognition (OR), intuitive behaviour (IB), intention memory (IM) and extension memory (EM). Each system is a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6f071f258ca84ac09f3072c70ce344f5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Franz Hofmann, Matteo Carmignola
Publikováno v:
Österreichisches Religionspädagogisches Forum, Vol 24, Pp 87-94 (2016)
Ein ganzheitlich ausgerichteter Bildungsprozess versucht den Menschen als ganzen zu fördern und so mit ihm – neben zweckrationalen Bildungszielen – auch psychosoziale Fähigkeiten einzuüben. Zu solchen gehört, als ‚Krönung‘ in einer hiera
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/deb33616079a47e2bd56652d67f0c3fe
Autor:
Jais, Marius Oliver Werner
With the present dissertation, I attempted to conceptually replicate and extend previous research on self-infiltration. Altogether, the conceptual replication attempts failed. Whereas a first experimental study provided preliminary evidence for the e
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______518::33d172b149687644a3ca532bbb2ab46d
https://mediatum.ub.tum.de/doc/1692484/document.pdf
https://mediatum.ub.tum.de/doc/1692484/document.pdf
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
The present study describes the mechanism of need regulation, which accompanies the so-called “biased” decisions. We hypothesized an unconscious urge for psychological need satisfaction as the trigger for cognitive biases. In an experimental stud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a74b1a306f1a4e5c8963f6be00362eec
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.