Zobrazeno 1 - 10
of 36
pro vyhledávání: '"POLOTSKAIA, ANNA"'
Autor:
SENGUPTA, SAROJINI M., GRIZENKO, NATALIE, SCHMITZ, NORBERT, SCHWARTZ, GEORGE, BEN AMOR, LEILA, BELLINGHAM, JOHANNE, DE GUZMAN, ROSHERRIE, POLOTSKAIA, ANNA, TER STEPANIAN, MARINA, THAKUR, GEETA, JOOBER, RIDHA
Publikováno v:
In Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry November 2006 45(11):1363-1369
Autor:
Bhat Venkataramana, Grizenko Natalie, Lee James, Sengupta Sarojini, Polotskaia Anna, Joober Ridha
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 11, Iss 1, p 70 (2011)
Abstract Background The desired (therapeutic) and undesired (side) effects of methylphenidate might have underlying correlations. The aim of this study was to explore the strength and the possible sources of these correlations. Methods One hundred an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e1172d0f289a422d8a31a30964f476ab
Autor:
Polotskaia Anna, Mbekou Valentin, Biederman Joseph, Doyle Alysa, Sonuga-Barke Edmund, Grizenko Natalie, Karama Sherif, Ter-Stepanian Marina, De Guzman Rosherrie, Bellingham Johanne, Sengupta Sarojini, Joober Ridha
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 8, Iss 1, p 45 (2008)
Abstract Background Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) is a heterogeneous disorder from both clinical and pathogenic viewpoints. Executive function deficits are considered among the most important pathogenic pathways leading to ADHD and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/91455ebbeb21471897de6d9753b3dc7b
Autor:
Hébert, Julien1, Polotskaia, Anna2, Joober, Ridha3,4,5, Grizenko, Natalie3,6 natalie.grizenko@douglas.mcgill.ca
Publikováno v:
Journal of the Canadian Academy of Child & Adolescent Psychiatry. Nov2013, Vol. 22 Issue 4, p317-323. 7p.
This study evaluates whether attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) children with a borderline intelligence quotient (IQ) (70≤FSIQ80), normal IQ (80≤FSIQ120) and high IQ (FSIQ≥120) respond differently to psychostimulant treatment.502 c
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=pmid________::f197889a87d9a9fdc1b82babc4f35042
https://europepmc.org/articles/PMC3490529/
https://europepmc.org/articles/PMC3490529/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.