Zobrazeno 1 - 10
of 1 488
pro vyhledávání: '"PEER REJECTION"'
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
AbstractThe link between peer exposure and self-regulation is likely to vary as a function of the type and quality of peer interaction. In the presented research study, the relationship between self-regulation and peer acceptance/rejection has been e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/942fe2e1b81d4eb78a4a702cd83e18d0
Publikováno v:
Psicologia: Reflexão e Crítica, Vol 37, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
Abstract Background Preschool represents the budding and initial stage of bullying behavior, where perpetration of physical bullying predominates as the primary form of bullying. An in-depth understanding of the factors linked to preschool physical b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d48d10871fd944e089f68c6c79ea2a22
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/14a43485804643e1b08cb547f9a3013f
Autor:
Jiali He, Hanshu Liu
Publikováno v:
Frontiers in Developmental Psychology, Vol 2 (2024)
ObjectivePeer rejection is one of the key indicators for measuring interpersonal relationships among adolescents. Considering that interpersonal curiosity plays a significant role in interpersonal relationships, however, the influence of interpersona
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d7c6f00f1aa64d5cb34c1529ea13e191
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
Previous research on adolescent peer networks has mainly focused on friendship networks and their association with violence, but very limited research is available on peer rejection networks. This lack of knowledge hinders the effectiveness of preven
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/67e2134028f24213a13000a19d4ba5ad
Autor:
Luis J. Martín-Antón, Paula Molinero-González, Miguel Á. Carbonero-Martín, Wendy L. Arteaga-Cedeño, José Luis Rodríguez-Sáez
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 8, p 897 (2024)
Peer rejection occurs at all stages of education, including infant education, and entails serious consequences, both immediately and in the future, in all areas of children’s development. This study aims to gain insight into the link between peer r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e46761e65b8b4a52a5103da5149c461a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.