Zobrazeno 1 - 10
of 880
pro vyhledávání: '"P. Zwanzger"'
Autor:
U. Kumpf, M. Stadler, C. Plewnia, M. Bajbouj, B. Langguth, P. Zwanzger, C. Normann, D. Keeser, K. Schellhorn, S. Egert-Schwender, S. Berkes, U. Palm, A. Hasan, F. Padberg
Publikováno v:
Brain Stimulation, Vol 14, Iss 5, Pp 1234-1237 (2021)
Background: Transcranial direct current stimulation (tDCS) of prefrontal cortex regions has been reported to exert antidepressant effects, though large scale multicenter trials in major depressive disorder (MDD) supporting this notion are still lacki
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d36e506459c94502a827c7068eaf3d66
Autor:
Theresa Halms, Gabriele Gaigl, Carolin Lorenz, Duygu Güler, Naiiri Khorikian-Ghazari, Astrid Röh, Angelika Burschinski, Wolfgang Gaebel, Marisa Flick, Charline Pielenz, Eva Salveridou-Hof, Thomas Schneider-Axmann, Marco Schneider, Elias Wagner, Peter Falkai, Susanne Lucae, Michael Rentrop, Peter Zwanzger, Florian Seemüller, Michael Landgrebe, Marion Ortner, Bertram Schneeweiß, Peter Brieger, Klemens Ajayi, Michael Schwarz, Stephan Heres, Nicolay Marstrander, Thomas Becker, Markus Jäger, Albert Putzhammer, Karel Frasch, Raimund Steber, Stefan Leucht, Alkomiet Hasan
Publikováno v:
BMC Medicine, Vol 22, Iss 1, Pp 1-11 (2024)
Abstract Background Clinical practice guidelines are crucial for enhancing healthcare quality and patient outcomes. Yet, their implementation remains inconsistent across various professions and disciplines. Previous findings on the implementation of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/79b05bda97ed44e1971a3f599a8c0d8e
Autor:
Mario Reutter, Katharina Hutterer, Marthe Gründahl, Dominik Gall, Udo Dannlowski, Katharina Domschke, Elisabeth J. Leehr, Tina B. Lonsdorf, Ulrike Lueken, Andreas Reif, Miriam A. Schiele, Peter Zwanzger, Paul Pauli, Grit Hein, Matthias Gamer
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 14, Iss 1, Pp 1-11 (2024)
Abstract The COVID-19 pandemic and associated countermeasures had an immensely disruptive impact on people’s lives. Due to the lack of systematic pre-pandemic data, however, it is still unclear how individuals’ psychological health has been affec
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9ccbf46f78b040f095843d5359e8af33
Autor:
Zirong Qian, Yunbo Yang, Katharina Domschke, Alexander L. Gerlach, Alfons Hamm, Jan Richter, Martin J. Herrmann, Jürgen Deckert, Volker Arolt, Peter Zwanzger, Martin Lotze, Bettina Pfleiderer, Hans-Ulrich Wittchen, Thomas Lang, Andreas Ströhle, Carsten Konrad, Winfried Rief, Thomas Suslow, Andreas Jansen, Tilo Kircher, Benjamin Straube
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 15 (2024)
BackgroundIndividuals with anxiety disorders (ADs) often display hypervigilance to threat information, although this response may be less pronounced following psychotherapy. This study aims to investigate the unconscious recognition performance of fa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/25eb78cec5234452a332eb9c3dbb780d
Autor:
Gerrit Burkhardt, Stephan Goerigk, Esther Dechantsreiter, Lucia Bulubas, Aldo Soldini, Peter Zwanzger, Julia Diemer, Frank Padberg, Alexander Brunnauer, Ulrike Kumpf
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 14 (2023)
Therapeutic transcranial direct current stimulation (tDCS) is a well-tolerated neuromodulatory intervention. However, there are currently no data on its impact on driving skills. Therefore, we conducted a validated assessment of driving-related cogni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/309cf7dd6eb444f3885a897b1b5a0f7d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.