Zobrazeno 1 - 10
of 204
pro vyhledávání: '"P. Zurru"'
Autor:
Stefania Falchi, Antioco Luigi Zurru
Publikováno v:
Formare, Vol 24, Iss 1 (2024)
This work presents the results of an exploratory systematic review involving quantitative, qualitative, and mixed-methods empirical studies in A-class (ANVUR) journals. The research’s objective was to identify effective educational practices and en
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74e19c097f4b4a78b27317812ef86e9f
We present the results of an experience of teaching updating dispensed to Italian high-school physics teachers to promote the application of the Cooperative Problem Solving method as an useful strategy to improve physics learning at high-school level
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2003.07731
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marco Zurru
Publikováno v:
Cambio, Vol 12, Iss 23 (2022)
Since the 1990s, Italy has undertaken the most intense and prolonged transformation of its intermediation system in Europe. What has proved to be a real upheaval in ownership structures has led to the 'disappearance' of the banking system in the sout
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2fc1103319d4463191220cd1003070d8
Autor:
Marco Zurru, Simonetta Murtas
Publikováno v:
Quaderni di Sociologia, Vol 86, Iss 65, Pp 55-74 (2021)
In the last 15 years the attention of the media and researchers has focused on the “new Italian emigration”, characterized by people with high human capital from Southern Italy regions. Indeed, most of the migratory flows see as protagonists peop
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7602372996b442a79f998aab37aed8ea
Autor:
Cláudia Rodrigues de Freitas, Antonello Mura, Antioco Luigi Zurru, Ilaria Tatulli, Claudio Roberto Baptista
Publikováno v:
Revista Educação Especial, Vol 33 (2020)
Este artigo apresenta uma pesquisa que aborda temas fundamentais para inclusão escolar no Brasil e na Itália. O estudo tem como objetivo analisar as políticas de inclusão escolar, identificando proximidades e distanciamentos nesses processos, nos
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab75c8951ed041228286a8c238595097
Autor:
Antioco Luigi Zurru
Publikováno v:
Ricerche di Pedagogia e Didattica, Vol 12, Iss 2, Pp 23-40 (2017)
The need for an interdisciplinary approach to disability and inclusive processes issues cannot be conceived as an unusual subject in the current scientific debate. Nevertheless, the will for dialogue sometimes collides with a still broad distance amo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d98f49195cb2472cbf4f1e1e225f5e9d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.