Zobrazeno 1 - 10
of 98
pro vyhledávání: '"P. Viterbori"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Carlotta Rivella, Costanza Ruffini, Clara Bombonato, Agnese Capodieci, Andrea Frascari, Gian Marco Marzocchi, Alessandra Mingozzi, Chiara Pecini, Laura Traverso, Maria Carmen Usai, Paola Viterbori
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 3, p 1728 (2023)
In recent decades, the utility of cognitive tele-assessment has increasingly been highlighted, both in adults and in children. The present study aimed to present TeleFE, a new tool for the tele-assessment of EF in children aged 6–13. TeleFE consist
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/24a1e71ed2684a059013d89015f63a09
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rosana Ariolfo, Paola Viterbori
Publikováno v:
Cuadernos AISPI, Vol 0, Iss 8, Pp 51-73 (2016)
El presente trabajo tiene por objeto analizar las tipologías de errores en lectura, escritura y expresión escrita en 110 alumnos monolingües italianos y bilingües (italiano/español) con el fin de discriminar las dificultades específicas en la a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed0cab7e1dce4dcc8aa53851287c7c5f
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
In this study we examine the effectiveness and far transfer effects of a training that was found to be effective in promoting Executive Function (EF) in a sample of 5-year-old children (Traverso et al., 2015). By contrast with Traverso et al. (2015),
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab3149b85ea04683bf04d15c60a2c35e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Ricerche di Pedagogia e Didattica, Vol 9, Iss 1, Pp 97-113 (2014)
From middle childhood through adolescence, a growing awareness of interpretive activities in the construction of knowledge and belief occurs. Children progressively realize that cognitive activities are highly inferential and, consequently, uncertain
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed445a9d72df4eef80fbce0e7b4be13c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.