Zobrazeno 1 - 10
of 443
pro vyhledávání: '"P. SCHWIZER"'
Autor:
Simone Schwizer Ashkenazi, Margot Roell, Ursina McCaskey, Arnaud Cachia, Gregoire Borst, Ruth O’Gorman Tuura, Karin Kucian
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 67, Iss , Pp 101369- (2024)
The intraparietal sulcus (IPS) has been associated with numerical processing. A recent study reported that the IPS sulcal pattern was associated with arithmetic and symbolic number abilities in children and adults. In the present study, we evaluated
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2349c9601a034732a5ed0229f0194903
The Transformer architecture and transfer learning have marked a quantum leap in natural language processing, improving the state of the art across a range of text-based tasks. This paper examines how these advancements can be applied to and improve
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2108.05890
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Current Issues in Sport Science, Vol 8, Iss 2 (2023)
Sports clubs play a crucial role as they promote (elite) sport and physical activity and fulfill important societal functions. At the same time, sports clubs are confronted with manifold challenges related to developments in society and sport. Theref
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5ccdb4ede3cb4343a8057aabcfcfd8eb
Autor:
Stefan Motov, Gregor Fischer, Thomas Forster, Roman Schwizer, Benjamin Martens, Martin Stienen
Publikováno v:
Brain and Spine, Vol 3, Iss , Pp 101841- (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2aa6be0a4322424782de2cc9dd7bd589
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Amir Tal, Ayala Bloch, Haggar Cohen-Dallal, Or Aviv, Simone Schwizer Ashkenazi, Moshe Bar, Eli Vakil
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 11, Iss 1, Pp 1-12 (2021)
Abstract Sequence learning is the cognitive faculty enabling everyday skill acquisition. In the lab, it is typically measured in speed of response to sequential stimuli, whereby faster responses are taken to indicate improved anticipation. However, r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b481b94967848d0ae8fab8223b645fd
Examining implicit procedural learning in tetraplegia using an oculomotor serial reaction time task.
Publikováno v:
PLoS ONE, Vol 15, Iss 4, p e0232124 (2020)
Background and objectiveClinical observations indicate that implicit procedural learning, a central component of physical and psychosocial rehabilitation, is impeded following spinal cord injury. In accordance, previous research has revealed a specif
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/08dbf0c6b142485cb320a5ff208d2359
Autor:
Yasunori Okamoto, Ryosuke Kojima, Fabian Schwizer, Eline Bartolami, Tillmann Heinisch, Stefan Matile, Martin Fussenegger, Thomas R. Ward
Publikováno v:
Nature Communications, Vol 9, Iss 1, Pp 1-7 (2018)
Artificial enzymes can be used to elicit reactions in cells. Here, the authors developed such an artificial catalyst combined with a genetic switch, and showed that it was readily taken up by human cells and able to kick off a reaction cascade result
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a6bc18d7dfce4b7480d201ebe6f6f857