Zobrazeno 1 - 10
of 48
pro vyhledávání: '"P. Jakliński"'
Publikováno v:
Advances in Sciences and Technology, Vol 15, Iss 3, Pp 155-166 (2021)
In ultralight aviation, a very important engine parameter is the power-to-weight ratio. On the one hand, there is a tendency to minimize the size and weight of engines, and on the other hand, there is a demand to achieve the highest possible power by
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a955489ff7d4f6fb8b3bc7c3c5e6fc6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jacek CZARNIGOWSKI, Piotr JAKLIŃSKI
Publikováno v:
Combustion Engines, Vol 177, Iss 2, Pp 60-65 (2019)
Aircraft piston engines are built with compromise on performance and safety. The desire to achieve the highest power-to-weight ratio leads to the search for solutions that optimize the combustion process. On the other hand, the need for maximum relia
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bfe97fb507ba45708f756849b0a33931
Publikováno v:
Advances in Science and Technology Research Journal, Vol 15, Iss 3, Pp 155-166 (2021)
In ultralight aviation, a very important engine parameter is the power-to-weight ratio. On the one hand, there is a tendency to minimize the size and weight of engines, and on the other hand, there is a demand to achieve the highest possible power by
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Physics: Conference Series. 2412:012013
This work deals with a comparative numerical finite volume method of airflow for a 3D airframe model. The analyzed airframe model allowed 3-vector thrust directing while using the geometry of the inverted delta, which increases lift force area, allow
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
SAE Technical Paper Series.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.