Zobrazeno 1 - 10
of 618
pro vyhledávání: '"P. Hüppi"'
Autor:
O. Chorna, M. Filippa, J. Sa De Almeida, L. Lordier, M. G. Monaci, P. Hüppi, D. Grandjean, A. Guzzetta
Publikováno v:
Neural Plasticity, Vol 2019 (2019)
The primary aim of this viewpoint article is to examine recent literature on fetal and neonatal processing of music. In particular, we examine the behavioral, neurophysiological, and neuroimaging literature describing fetal and neonatal music percept
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/acca1d295f3b4a5497d47b69bbe39f71
Autor:
Manuela Filippa, Lara Lordier, Fleur Lejeune, Joana Sa De Almeida, Petra Susan Hüppi, Francisca Barcos-Munoz, Maria Grazia Monaci, Cristina Borradori-Tolsa
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
BackgroundFew studies have found long-term effects of early musical environmental enrichment in the NICU on preterm infant’s development. This study examines how early music enrichment affects emotional development and effortful control abilities i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3f995fa2247141d6bba631f4a33f8f7b
Autor:
Maria Chiara Liverani, Vanessa Siffredi, Greta Mikneviciute, Emma Mazza, Russia Ha-Vinh Leuchter, Petra Susan Hüppi, Cristina Borradori Tolsa, Edouard Gentaz
Publikováno v:
Children, Vol 11, Iss 8, p 956 (2024)
Background/Objectives: Premature birth can lead to socio-emotional, behavioural and executive problems that impact quality of life and school performance in the long term. The aim of this pilot study was to evaluate the feasibility and efficacy of a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/819ba3ee9aeb4fb0b8074c838996343a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vanessa Siffredi, Maria Chiara Liverani, Dimitri Van De Ville, Lorena G. A. Freitas, Cristina Borradori Tolsa, Petra Susan Hüppi, Russia Ha-Vinh Leuchter
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 13, Iss 1, Pp 1-14 (2023)
Abstract Very preterm (VPT) young adolescents are at high risk of executive, behavioural and socio-emotional difficulties. Previous research has shown significant evidence of the benefits of mindfulness-based intervention (MBI) on these abilities. Th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e7ca9b18f7142ea8aa8ef4f2a4cc723
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Joana Sa de Almeida, Olivier Baud, Sebastien Fau, Francisca Barcos-Munoz, Sebastien Courvoisier, Lara Lordier, François Lazeyras, Petra S. Hüppi
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 61, Iss , Pp 101254- (2023)
Preterm birth disrupts important neurodevelopmental processes occurring from mid-fetal to term-age. Musicotherapy, by enriching infants’ sensory input, might enhance brain maturation during this critical period of activity-dependent plasticity. To
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2ef817d0aa6344f583393f9a304bd9dd