Zobrazeno 1 - 10
of 204
pro vyhledávání: '"P. Cañabate"'
Autor:
Antonio R. Moreno‐Poyato, Khadija El Abidi, Teresa Lluch‐Canut, Montserrat Cañabate‐Ros, Montserrat Puig‐Llobet, Juan F. Roldán‐Merino
Publikováno v:
Nursing Open, Vol 10, Iss 8, Pp 5749-5757 (2023)
Abstract Aims To evaluate the effectiveness of the ‘reserved therapeutic space’ intervention for improving the nurse–patient therapeutic relationship in acute mental health units in Spain. Design Multicentre intervention study with control grou
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8e44eccf4c4d4fb79fe3bfee386e9cc4
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2024)
This manuscript presents the definition, implementation, and validation of a new rubric for assessing and improving meaningful physical education activities in tertiary education: the Rubric for Meaningful Physical Education Assessment (MEANPE). We p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/12ab30f8082b4bf68e1abc592649ae89
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Xavier Morató, Marta Marquié, Juan Pablo Tartari, Asunción Lafuente, Carla Abdelnour, Montserrat Alegret, Sara Jofresa, Mar Buendía, Ana Pancho, Núria Aguilera, Marta Ibarria, Susana Diego, Rosario Cuevas, Laia Cañada, Anna Calvet, Ester Esteban-De Antonio, Alba Pérez-Cordón, Ángela Sanabria, Itziar de Rojas, Raúl Nuñez-Llaves, Amanda Cano, Adelina Orellana, Laura Montrreal, Pilar Cañabate, Maitée Rosende-Roca, Liliana Vargas, Urszula Bojaryn, Mario Ricciardi, Diana M. Ariton, Ana Espinosa, Gemma Ortega, Nathalia Muñoz, Núria Lleonart, Emilio Alarcón-Martín, Mariola Moreno, Silvia Preckler, Natalia Tantinya, Maribel Ramis, Ana Belen Nogales, Susanna Seguer, Elvira Martín, Vanesa Pytel, Sergi Valero, Miren Gurruchaga, Lluís Tárraga, Agustín Ruiz, Mercè Boada
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 13, Iss 1, Pp 1-12 (2023)
Abstract Although beta-amyloid (Aβ) and phosphorylated tau remain the preferred targets for disease-modifying treatments (DMT) against Alzheimer’s disease (AD), part of the pathophysiological mechanisms of cognitive impairment are related to neuro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/364131bc9f264d6d977ae7a38ff1ad31
Publikováno v:
Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, Vol 10, Iss 19, Pp 184-208 (2023)
El objetivo de este trabajo es analizar las narrativas, verificaciones y desmentidos recogidos por los principales fact-checkers de españoles durante el primer año de pandemia. La muestra utilizada recoge 50 verificaciones publicadas en la base de
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fe7b0d457f4c49e1a532c4c45ce46f17
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marta Bernardino-Santos, Daniel Arnal-Velasco, Pilar Reboto-Cortés, Cristina Garmendia-Fernandez, Esther Renilla-Sánchez, Ricardo Jose Navalón-Liceras, Elena Botillo-Pérez, Miguel A. Ortega, Juan Ignacio Gómez-Arnau Díaz-Cañabate, Juan A. De León-Luis
Publikováno v:
Healthcare, Vol 12, Iss 2, p 230 (2024)
This was a prospective observational study based on clinical simulation courses taught in 2017 at the IDEhA Simulation Center of Alcorcón Foundation University Hospital. Two courses in metabolic emergencies (MEs) and respiratory emergencies (REs) we
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7a8759314b2b4c53b77766bccd963493
Autor:
HERNÁNDEZ-ROVIRA, ESTHER, RIAL REBULLIDO, TAMARA, ALONSOAUBIN, DIEGO A., CAÑABATE ORTIZ, DOLORS
Publikováno v:
International Journal of Exercise Science; 2024, Vol. 17 Issue 6, p252-264, 13p
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 10, p 976 (2023)
This article explores, quantitatively and qualitatively, how gender-neutral groups of pre-service teachers in homogenous and heterogeneous cooperative learning prioritize individual responsibility, promotive interaction, and positive interdependence.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/190fef1980ab42639d1b0ee0fe322ea1