Zobrazeno 1 - 10
of 695
pro vyhledávání: '"P, Porsch"'
Autor:
Alexander Breuss, Maximilian Porsch, André Aschmann, Lukas Weber, Sharon Appert, Philipp K. Haager, Daniel Weilenmann, Simon Wildermuth, Hans Rickli, Micha T. Maeder
Publikováno v:
ESC Heart Failure, Vol 11, Iss 2, Pp 893-901 (2024)
Abstract Aim Pleural effusion (PE) is a common chest radiography (CXR) finding in patients with advanced cardiac disease. The pathophysiology and clinical value of PE in this setting are incompletely defined. We aimed to assess the haemodynamic corre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4c81a7a107f1429ea56a783dba0adc9f
Publikováno v:
Herausforderung Lehrer*innenbildung, Vol 7, Iss 1 (2024)
Schulpraktische Studienphasen stellen im Rahmen der Lehrkräfteausbildung ein zentrales Element dar, bei dem der Betreuung durch die begleitenden Lehrkräfte an Praktikumsschulen eine hohe Bedeutung zugeschrieben werden kann. Aufgrund ihrer zentralen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e7824e3fca6a454ab9a1e2fde1eb0da2
Autor:
Alexander Breuss, André Aschmann, MD, Maximilian Porsch, MD, Lukas Weber, MD, Sharon Appert, MD, Philipp K. Haager, MD, Daniel Weilenmann, MD, Simon Wildermuth, MD, Hans Rickli, MD, Micha T. Maeder, MD, PhD
Publikováno v:
CJC Open, Vol 5, Iss 12, Pp 938-946 (2023)
Background: The relationship between chest radiograph (CXR) findings of pulmonary congestion and invasive hemodynamics and clinical outcomes in patients with cardiac diseases is unclear. We assessed the correlation between a CXR-based congestion scor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1c08a30bfff427a92cec367486440b9
Autor:
Raphaela Porsch, Linda Hobbs
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 7, p 783 (2024)
Research has shown that school leader practices can influence teachers’ lived experiences of teaching out-of-field. Less is understood about principals’ attitudes towards out-of-field teaching and their perceptions of the teachers’ professional
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7411d8f3169e4d28a6201d3ca0139fb7
Publikováno v:
Nature Communications, Vol 14, Iss 1, Pp 1-15 (2023)
Abstract The bacterial genus Kingella includes two pathogenic species, namely Kingella kingae and Kingella negevensis, as well as strictly commensal species. Both K. kingae and K. negevensis secrete a toxin called RtxA that is absent in the commensal
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2a5d2aa2e954def9d32206c4b073bec
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Antônio Fernando Subtil de Oliveira, Marcia Regina Maboni Hoppen Porsch, Ernane Ervino Pfuller, Ulisses Pereira de Mello
Publikováno v:
Revista Extensão & Cidadania, Vol 11, Iss 20 (2023)
O projeto de extensão “Horta Escolar como Fonte de Nutrientes, Educação Ambiental e Ferramenta Pedagógica com os Alunos da Escola Municipal de Ensino Fundamental Professora Loreni Moreira” busca incentivar a produção e consumo de alimentos
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/872495860726445b824dbdab98210d58
Autor:
D. Ohlendorf, I. Avaniadi, F. Adjami, W. Christian, C. Doerry, V. Fay, V. Fisch, A. Gerez, J. Goecke, U. Kaya, J. Keller, D. Krüger, J. Pflaum, L. Porsch, C. Loewe, B. Scharnweber, P. Sosnov, E. M. Wanke, G. Oremek, H. Ackermann, F. Holzgreve, F. Keil, D. A. Groneberg, C. Maurer-Grubinger
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 13, Iss 1, Pp 1-16 (2023)
Abstract In order to classify and analyze the parameters of upper body posture in clinical or physiotherapeutic settings, a baseline in the form of standard values with special regard to age, sex and BMI is required. Thus, subjectively healthy men an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c915a0a9b17d435d9d95e19703ca715c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.