Zobrazeno 1 - 10
of 1 575
pro vyhledávání: '"P, Porsch"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Lakhno, V. D.
It is shown that the conclusion [arXiv:1208.1166v2] made by Porsch and R\"oseler that their cutoff polaron theory transforms to Tulub theory is erroneous. The results of the work by Klimin and Devreese based on the results of Porsch and R\"oseler the
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1211.0382
Autor:
F. Jasmijn Smits, Anne Claire Henry, Casper H. van Eijck, Marc G. Besselink, Olivier R. Busch, Mark Arntz, Thomas L. Bollen, Otto M. van Delden, Daniel van den Heuvel, Christiaan van der Leij, Krijn P. van Lienden, Adriaan Moelker, Bert A. Bonsing, Inne H. M. Borel Rinkes, Koop Bosscha, R. M. van Dam, Sebastiaan Festen, B. Groot Koerkamp, Erwin van der Harst, Ignace H. de Hingh, Geert Kazemier, Mike Liem, B. Marion van der Kolk, Vincent E. de Meijer, Gijs A. Patijn, Daphne Roos, Jennifer M. Schreinemakers, Fennie Wit, C. Henri van Werkhoven, I. Quintus Molenaar, Hjalmar C. van Santvoort, for the Dutch Pancreatic Cancer Group
Publikováno v:
Trials, Vol 21, Iss 1, Pp 1-16 (2020)
Abstract Background Pancreatic resection is a major abdominal operation with 50% risk of postoperative complications. A common complication is pancreatic fistula, which may have severe clinical consequences such as postoperative bleeding, organ failu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2c3622f1841e47eeb63fad385131042d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Herausforderung Lehrer*innenbildung, Vol 7, Iss 1 (2024)
Schulpraktische Studienphasen stellen im Rahmen der Lehrkräfteausbildung ein zentrales Element dar, bei dem der Betreuung durch die begleitenden Lehrkräfte an Praktikumsschulen eine hohe Bedeutung zugeschrieben werden kann. Aufgrund ihrer zentralen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e7824e3fca6a454ab9a1e2fde1eb0da2
Autor:
Alexander Breuss, Maximilian Porsch, André Aschmann, Lukas Weber, Sharon Appert, Philipp K. Haager, Daniel Weilenmann, Simon Wildermuth, Hans Rickli, Micha T. Maeder
Publikováno v:
ESC Heart Failure, Vol 11, Iss 2, Pp 893-901 (2024)
Abstract Aim Pleural effusion (PE) is a common chest radiography (CXR) finding in patients with advanced cardiac disease. The pathophysiology and clinical value of PE in this setting are incompletely defined. We aimed to assess the haemodynamic corre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4c81a7a107f1429ea56a783dba0adc9f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alexander Breuss, André Aschmann, MD, Maximilian Porsch, MD, Lukas Weber, MD, Sharon Appert, MD, Philipp K. Haager, MD, Daniel Weilenmann, MD, Simon Wildermuth, MD, Hans Rickli, MD, Micha T. Maeder, MD, PhD
Publikováno v:
CJC Open, Vol 5, Iss 12, Pp 938-946 (2023)
Background: The relationship between chest radiograph (CXR) findings of pulmonary congestion and invasive hemodynamics and clinical outcomes in patients with cardiac diseases is unclear. We assessed the correlation between a CXR-based congestion scor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1c08a30bfff427a92cec367486440b9
Publikováno v:
Nature Communications, Vol 14, Iss 1, Pp 1-15 (2023)
Abstract The bacterial genus Kingella includes two pathogenic species, namely Kingella kingae and Kingella negevensis, as well as strictly commensal species. Both K. kingae and K. negevensis secrete a toxin called RtxA that is absent in the commensal
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2a5d2aa2e954def9d32206c4b073bec
Autor:
Raphaela Porsch, Linda Hobbs
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 7, p 783 (2024)
Research has shown that school leader practices can influence teachers’ lived experiences of teaching out-of-field. Less is understood about principals’ attitudes towards out-of-field teaching and their perceptions of the teachers’ professional
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7411d8f3169e4d28a6201d3ca0139fb7