Zobrazeno 1 - 10
of 66
pro vyhledávání: '"Oss, Stefano"'
In this paper, we detail the integration of Python data analysis into a first-year physics laboratory course, a task accomplished without significant alterations to the existing course structure. We introduced tailored laboratory computational learni
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2405.16675
This study presents a case study of active learning within the Investigative Science Learning Environment (ISLE), using the iOLab digital devices. We designed a pilot lab format to enhance student engagement and understanding through direct experimen
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2403.11583
In this article we describe how we successfully incorporated data analysis in Python in a first-year laboratory course without significantly altering the course structure and without overburdening students. We show how we created and used carefully d
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2309.06158
Publikováno v:
The Physics EducatorVol. 05, No. 03, 2350013 (2023)
We propose two experiments suited for high school and/or undergraduate physics laboratory which are aimed to the discovery of the practical meaning and usefulness of the FFT analysis as a mathematical and graphical instrument, intended to discriminat
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2305.05223
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
The Foundations of Quantum Mechanics-Historical Analysis and Open Questions, Singapore: World Scientific 2006, pp. 359-362. - ISBN: 9812568522
We describe a simple experimental apparatus which allows one to observe the wave properties of light in a new way. This apparatus also makes possible to introduce and illustrate, in a very suggestive way, some fundamental principles of quantum theory
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1803.09888
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Oss, Stefano
Publikováno v:
Journal of Science Education and Technology, 2005 Mar 01. 14(1), 117-122.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/40188704
Autor:
Oss, Stefano
Publikováno v:
Physics Education; Jul2022, Vol. 57 Issue 4, p1-4, 4p