Zobrazeno 1 - 10
of 248
pro vyhledávání: '"Orthographic transparency"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
This study investigated the influence of multiliteracy in opaque orthographies on phonological awareness. Using a visual rhyme judgement task in English, we assessed phonological processing in three multilingual and multiliterate populations who were
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2abb360fc5804fe3bf0b2773fd2760a7
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/402ce3980d814dd8b056a864c5de48a5
Autor:
Nima Noori, Shahla Raghibdoost
Publikováno v:
̒Ilm-i Zabān, Vol 8, Iss 14, Pp 7-36 (2021)
Since, based on previous findings, orthographic depth affects the nature of cognitive mechanisms, different patterns can be expected depending on the degrees of transparency or opacity of the orthographic systems of languages. The main purpose of thi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aec8055a2edf42f782db91b152511c4a
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
A question under debate in psycholinguistics is the nature of the relationship between spoken and written languages. Although it has been extensively shown that orthographic transparency, which varies across writing systems, strongly affects reading
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0bb200ea045143788b7f42696f012c2f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tomohiro Inoue, George Manolitsis, Peter F. de Jong, Karin Landerl, Rauno Parrila, George K. Georgiou
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
We examined the relation between home literacy environment (HLE) and early literacy development in a sample of children learning four alphabetic orthographies varying in orthographic consistency (English, Dutch, German, and Greek). Seven hundred and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/96101217998940f28df701ee41ac3024
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2019)
Reading is an essential skill in modern societies, yet not all learners necessarily become proficient readers. Theoretical concepts (e.g., the orthographic depth hypothesis; the grain size theory) as well as empirical evidence suggest that certain or
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eb8600c2043a47d9939613baab1008da
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.