Zobrazeno 1 - 10
of 263
pro vyhledávání: '"Oral discourse"'
Autor:
PROZOR-BARBALAT, Liliana, BIVOL, Lidia
Publikováno v:
Journal of Social Sciences, Vol 7, Iss 3, Pp 220-233 (2024)
The teaching of specialized English encompasses a multifaceted approach that integrates the four fundamental language competences - writing, speaking, reading, and listening - within the context of specific professional domains. This article synthesi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/76b55f1c60ca41c7a2e3ed7835c4619b
Autor:
Isac Chateauneuf
Publikováno v:
Revista da Fundarte, Vol 62, Iss 62 (2024)
Não mais como rabiscos, curiosidades ou somente o manifestar do início da capacidade psicomotora da criança, contudo um mecanismo discursivo, seu desenho passa a ser entendido por diversos teóricos como algo a ser valorizado. O presente artigo pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/577afa0543ae4723b76b6de8e724b664
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Edit Willcox-Ficzere
Publikováno v:
Baltic Journal of English Language, Literature and Culture, Vol 13 (2023)
The significance of pragmatic competence in L2 speakers’ successful social integration has been highlighted, and the need for assessing it has increased as the number of international students in English-speaking countries has risen. Many existing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ba33f89aa0544711b60bd0a5fd0f093f
Autor:
Ivanova, Irina
Publikováno v:
Analele Universităţii Ovidius din Constanţa. Seria Filologie / Annals of Ovidius University Constanta - Philology. XXXIII(2):206-223
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1103991
Autor:
Mirella Piacentini
Publikováno v:
MediAzioni, Vol 35, Pp A57-A76 (2022)
In this article, a comparative analysis of the play Cendrillon, by Joël Pommerat, and its Italian translation, Cenerentola, is carried out to study the rendering in the target language of some typical features of spontaneous oral which are character
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b3df9a7e742945ca9009b93f22fb292e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bárbara Luzia Covatti Malcorra, Maximiliano A. Wilson, Lucas Porcello Schilling, Lilian Cristine Hübner
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
During normal aging there is a decline in cognitive functions that includes deficits in oral discourse production. A higher level of education and more frequent reading and writing habits (RWH) might delay the onset of the cognitive decline during ag
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51717dc29bb74637bf81b67db068f227
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tuuli Holttinen, Johanna Isosävi
Publikováno v:
Ampersand, Vol 9, Iss , Pp 100084- (2022)
This study examines addressing choices by combining university students' and teachers’ perspectives, concentrating on the French pronominal address forms (tu, T and vous, V). Our data consist of a triangulation of an oral discourse completion task
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af4c5737a6604a41becadc77210d6414