Zobrazeno 1 - 10
of 91
pro vyhledávání: '"Oral Genres"'
Publikováno v:
Signum: Estudos da Linguagem, Vol 26, Iss 1 (2023)
Este estudo compromete-se a refletir a respeito do olhar docente sobre o gênero podcast como ferramenta no ensino da Educação de pessoas Jovens, Adultas e Idosas (EJAI). O trabalho fundamentou-se nas contribuições dos estudos dos gêneros textua
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/58a1a0d6d79d44f0ac7263a695b3f275
Autor:
Libor Pavera
Publikováno v:
Zagadnienia Rodzajów Literackich, Vol 66, Iss 1 (2023)
Genre studies are an essential part of literary studies since they provide scholars and readers with a framework for analyzing and appreciating literary works. Genre studies are crucial (since the times of Paul Van Tieghem, the founder of genre studi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/99a85e2e950543358c7fe5af721f419f
Autor:
Julia Valeiras-Jurado
Publikováno v:
Ibérica, Vol 37, Pp 87-114 (2019)
The multimodal character of academic and business discourse has long been acknowledged. Several studies have brought to the fore the multimodal nature of academic and business genres, and have shown that spoken or written words are only one among the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a31a1bc085bd4b338b9e5889583da52e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
EntreLetras; v. 14 n. 1 (2023): DOSSIÊ-GÊNEROS ORAIS NO/DO TRABALHO DOCENTE E NAS PRÁTICAS EDUCATIVAS; 53-76
This article aims to present how the students position themselves towards the oral and, therefore, mulssemiotic genre, video lesson and discuss a proposal for how to work on their oral comprehension, as part of the student’s formactive activities t
Publikováno v:
Revista da ABRALIN; V. 20, N. 3 (2021); 1453-1476
Revista da ABRALIN
Universidade Federal do Paraná (UFPR)
instacron:UFPR
Revista da ABRALIN, Vol. 21, no. 3, p. 1453-1476 (2022)
Revista da ABRALIN
Universidade Federal do Paraná (UFPR)
instacron:UFPR
Revista da ABRALIN, Vol. 21, no. 3, p. 1453-1476 (2022)
This contribution has a twofold objective: (1) to list effective practices for teaching oral language through genres, based on the latest research findings and (2) to propose a training program that uses these practices. To achieve this aim, we first
Autor:
Zilda G. O. Aquino
Publikováno v:
Filologia e Linguística Portuguesa, Vol 17, Iss 1, Pp 227-248 (2015)
This paper aims at dealing with issues related to language spoken in the classroom, focusing on discursive practices that highlight argumentation. We believe that the discussions that were made around genres, especially guided by the studies of Bakht
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/211b19863f704aa9a70ec7126784bd21