Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"Ontology of the work of art"'
Publikováno v:
Griot: Revista de Filosofia, 21, 1, 301-319
The following article aims to present and develop Martin Heidegger's criticism of Aesthetics from the essay 'The Origin of the Work of Art' ('Der Ursprung des Kunstwerkes', 1936). For Heideggerian thinking, Aesthetics, as an heir to the metaphysical
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/71535
Autor:
Aslam, Constantin
Publikováno v:
Studii de istorie a filosofiei româneşti / Studies on the History of Romanian Philosophy. X(10):44-60
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=185598
Autor:
Ahuvia Kahane
Publikováno v:
Transformative Works and Cultures, Vol 21 (2016)
The historicity of canon is considered with an emphasis on contemporary fan fiction and early Greek oral epic traditions. The essay explores the idea of canon by highlighting historical variance, exposing wider conceptual isomorphisms, and formulatin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/413a4d52d876424dbd804c1574f1689f
Ontology of the Work of Art: The Musical Work; The Picture; The Architectural Work; The Film (Book).
Autor:
Chojna, Wojciech
Publikováno v:
Journal of Aesthetics & Art Criticism. Winter90, Vol. 48 Issue 1, p85. 3p.
Publikováno v:
Griot: Revista de Filosofia
Griot: Revista de Filosofia, Vol 21, Iss 1 (2021)
Griot: Revista de Filosofia, Vol 21, Iss 1 (2021)
EnglishThe following article aims to present and develop Martin Heidegger's criticism of Aesthetics from the essay The Origin of the Work of Art (Der Ursprung des Kunstwerkes, 1936). For Heideggerian thinking, Aesthetics, as an heir to the metaphysic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::430b5c59f29d46e0360eef4fe75660f4
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/71535
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/71535
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
The possibility of defining an ontology of art —asking, therefore, which kind of things would be a work of art— follows two alternative horizons: that of a prescriptive Metaphysics (which goes back to the reflections by Heidegger in The Origin of
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::141f2f4d4494d8222727cd45afa1e7dd
Autor:
Maurizio Ferraris
Publikováno v:
GREDOS. Repositorio Institucional de la Universidad de Salamanca
instname
Disputatio, Vol 1, Iss 2, Pp 106-111 (2012)
instname
Disputatio, Vol 1, Iss 2, Pp 106-111 (2012)
[ES] La posibilidad de definir una ontología del arte —indagando, por tanto, cuál género de cosas sería un objeto de arte— recorre dos horizontes alternativos: aquél de una metafísica prescriptiva (que remite a la reflexión de Heidegger en
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::6c398d0200050d2ef15337cdfa49431f
https://hdl.handle.net/10366/124353
https://hdl.handle.net/10366/124353
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.