Zobrazeno 1 - 10
of 1 904
pro vyhledávání: '"Ontology learning"'
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 82354-82383 (2024)
Researchers are working towards automation of ontology construction to manage the ever-growing data on the web. Currently, there is a shift from the use of machine learning techniques towards exploration of deep learning models for ontology construct
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d8bcc85b002c4cbe969f701729745a28
Autor:
Vladislav Kaverinsky, Kyrylo Malakhov
Publikováno v:
South African Computer Journal, Vol 35, Iss 2 (2023)
This paper presents a natural language-driven dialogue system designed to support healthcare professionals and students in the field of physical medicine and rehabilitation. The system seamlessly integrates concepts from intelligent information syste
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/220185d42d234e29b75d8c4bcfd27c8e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
V. I. Shynkarenko, L. I. Zhuchyi
Publikováno v:
Nauka ta progres transportu, Iss 2(98), Pp 59-68 (2022)
Purpose. During the development of railway ontologies, it is necessary to take into account both the data of information systems and regulatory support to check their consistency. To do this, data integration is performed. The purpose of the work is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/22d035130eea43e9b9296e2af7d29039
Autor:
Chuangtao Ma, Bálint Molnár
Publikováno v:
Vietnam Journal of Computer Science, Vol 09, Iss 01, Pp 31-57 (2022)
Along with the rapidly growing scale of relational database (RDB), how to construct domain-related ontologies from various databases effectively and efficiently has been a bottleneck of the ontology-based integration. The traditional methods for cons
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e6e044e37d0744fb9a059cf696d7b832
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 10, Pp 67247-67261 (2022)
In this study, a Concept Question Answering system applied to the Computer Domain (CQACD) for intelligent tutoring is proposed. This system is a dialogue-based Intelligent Tutoring System (ITS) that allows the tutor and student with mixed-initiative
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3e54b83408aa4be0a1f3edbda4bb67c1
Autor:
Christiana Panayiotou
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 10, Pp 3469-3494 (2022)
The main goal of this paper is to extract the semantic relations underpinning the concepts of English prepositional of-constructions derived from poetic and non-poetic datasets, using Princeton WordNet. The problem is addressed by two different algor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9a96f778b012432a8637c7d378fbfa61
Autor:
Jedrzej Potoniec
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 10, Pp 25327-25340 (2022)
We present an algorithm to inductively learn Web Ontology Language (OWL) 2 property chains to be used in object subproperty axioms. For efficiency, it uses specialized encodings and data structures based on hash-maps and sparse matrices. The algorith
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fc1294a01b61474984a5ac2f4ac50b63
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.