Zobrazeno 1 - 10
of 191
pro vyhledávání: '"Onto-semiotic approach"'
Publikováno v:
Avances de Investigación en Educación Matemática, Iss 25 (2024)
Literature review in Mathematics Education on connections makes evident the necessity of delving into extra-mathematical connections. In this line, we answer the question: What types of mathematical connections are required to develop the modelling p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/16837e996b16498bbc20295131b7d497
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Camilo Andrés Rodríguez-Nieto, Vicenç Font, Flor Monserrat Rodríguez-Vásquez, Luis Roberto Pino-Fan
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 14, Iss 3, Pp 563-584 (2023)
An onto-semiotic analysis of the mathematical connections established by one in-service mathematics teachers and university students when solving a problem about launching a projectile using the derivative was carried out. Theoretically, this researc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/39acd48e3e1440998a7fc4ef5087fb29
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rina Milinia, Mohammad Faizal Amir
Publikováno v:
Al Ibtida: Jurnal Pendidikan Guru MI, Vol 9, Iss 1, Pp 19-33 (2022)
Abstract Primary school students frequently encounter plane figures’ perimeter and area. Using an onto-semiotic approach, this study examine students' learning challenges when learning the plane figures’ perimeter and area. As part of the dida
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cf97634e2727453499009bd6d0951dc2
Publikováno v:
MaPan: Jurnal Matematika dan Pembelajaran, Vol 8, Iss 1, Pp 1-18 (2020)
Abstract: This research is conducted to obtain a description of students’ difficulties in understanding and applying Pythagorean theorem based on the onto-semiotic approach. This research applies a qualitative approach with phenomenology interpret
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c027cc570bbb4e7c9375c942ad7a9668
Autor:
Dian Septi Nur Afifah
Publikováno v:
Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, Vol 4, Iss 3, Pp 231-238 (2019)
TRAINING ON THE IMPLEMENTATION OF ONTO-SEMIOTIC APPROACH IN CLASS LEARNING FOR TEACHERS AT JUNIOR HIGH SCHOOL AL-BAHJAH TULUNGAGUNG. The purpose of this community service activity is the teachers training by implementing an onto-semiotic approach in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/75cc619fa3f442ba97b360a83b389dd8
Publikováno v:
Visión Electrónica, Vol 13, Iss 2, Pp 331-336 (2019)
In this article, are presented the results of a questionnaire designed to evaluate college students’ understanding of the antiderivative. Specifically, by civil engineering students when answering the questionnaire tasks, in order to identify and c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/820c6346855f4a8ab5b7b6ecb9b403a0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.