Zobrazeno 1 - 10
of 185
pro vyhledávání: '"One minute preceptor"'
Publikováno v:
Zanco Journal of Medical Sciences, Vol 28, Iss 1, Pp 52-60 (2024)
Background and objective: Health professionals struggle to appropriately train resident doctors in overcrowded medical centers. The one-minute preceptor teaching approach is an effective teaching model that provides a solution to the problem. This st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5e6f0c8ea3924d569fef79455bcabf07
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sarah Vick, John Ragsdale
Publikováno v:
MedEdPORTAL, Vol 19 (2023)
Introduction Often, interns are expected to teach medical students early in their residency, but most are not formally taught how to be effective teachers before residency. Currently, there is emphasis on developing teaching skills of residents rathe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5ddbdf07839a4379a4b15b30e2c4a8ec
Autor:
Michael C. Savaria, Sugi Min, Ghazal Aghagoli, Allan R. Tunkel, David A. Hirsh, Ian C. Michelow
Publikováno v:
International Journal of Infectious Diseases, Vol 115, Iss , Pp 149-153 (2022)
Few validated methods that are grounded in educational theory exist to effectively teach medical knowledge, clinical skills, and diagnostic reasoning to learners at different stages of medical training. The goal of this Perspective was to address pot
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98eff367fb464366a71a17de1cd1f231
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Laura Cline, Muna Canales
Publikováno v:
International Journal of Medical Students, Vol 8, Iss 3 (2020)
Background: As students progress through medical school, the student assumes teaching roles, but without formal training regarding how to teach. Methods: We administered surveys to 1st, 2nd and 4th year medical students asking about perceptions of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cceed76d6ef34d7ba8d13bb616cfa933
Publikováno v:
MedEdPORTAL, Vol 16 (2020)
Introduction There is a need for innovative workshops designed to teach students and residents the basics of clinical medical education. Resident physicians often spend a significant portion of their training teaching others and frequently have very
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dcd4333c480b490593ba7da8dac3f19e
Autor:
Reihaneh Shagholi, Saeed Eslami Hasan Abadi, Akram Moghaddasi, Tayyebeh Sayyadee, Maryam Tayefi
Publikováno v:
Reviews in Clinical Medicine, Vol 5, Iss 4, Pp 123-131 (2018)
Introduction: In order to know the procedure of one-minute preceptor (OMP) teaching method, the relevant English language articles were searched in 5 databases, namely Clinical Key, ProQuest, PubMed, Scopus, and Web of Science in-process. Methods: Th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b8c4f56b9eda4690b3e6e1f0c19d08ae