Zobrazeno 1 - 10
of 81
pro vyhledávání: '"Omnidirectional treadmill"'
Autor:
Morgan McGrath Lewis, Colin Waltz, Logan Scelina, Kathryn Scelina, Kelsey M. Owen, Karissa Hastilow, Eric M. Zimmerman, Anson B. Rosenfeldt, Mandy Miller Koop, Jay L. Alberts
Publikováno v:
Journal of NeuroEngineering and Rehabilitation, Vol 21, Iss 1, Pp 1-14 (2024)
Abstract Background Omnidirectional treadmills (ODTs) offer a promising solution to the virtual reality (VR) locomotion problem, which describes the mismatch between visual and somatosensory information and contributes to VR sickness. However, little
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7b92f36b3e434cbfad54a4f353331ca6
Autor:
Morgan McGrath Lewis, Colin Waltz, Kathryn Scelina, Logan Scelina, Kelsey Owen, Karissa Hastilow, Mandy Miller Koop, Anson B. Rosenfeldt, Jay L. Alberts
Publikováno v:
Frontiers in Virtual Reality, Vol 4 (2023)
Introduction: The successful performance of instrumental activities of daily living (IADLs) is critical in maintaining independence for older adults. Traditional IADL questionnaires and performance-based assessments are time consuming, potentially un
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5df91e03c57c4374b02fd8e9b3d83d9e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Neeraj Yadav, Julian Kang
Publikováno v:
Computers in Human Behavior Reports, Vol 6, Iss , Pp 100203- (2022)
The immersive virtual environment is a very powerful tool, but its applications are limited if the cognitive performance of the users cannot replicate the results achieved in the real environment. This empirical investigation assessed the awareness o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bb9220bcd57f4412bb55130379379492
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Media and Communication, Vol 9, Iss 1 (2021)
Researchers, game designers, and consumers place great hopes into the potential benefits of virtual reality (VR) technology on the user experience in digital games. Indeed, initial empirical research has shown that VR technology can improve the gamin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3525cbd84a874999aef684e11fc2b39e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Media and Communication, 9, 1, 5-16, Games and Communication - Quo Vadis?
Researchers, game designers, and consumers place great hopes into the potential benefits of virtual reality (VR) technology on the user experience in digital games. Indeed, initial empirical research has shown that VR technology can improve the gamin
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/78087