Zobrazeno 1 - 10
of 135
pro vyhledávání: '"Occupational expectations"'
Autor:
Shradha Parashari
Publikováno v:
Caste, Vol 5, Iss 3 (2024)
This article studies the extent of teacher’s in-group bias in occupational expectations and grading on the basis of a student’s caste and socioeconomic status. The article adopts an experimental approach and draws on data generated from 122 teach
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af39a8e36f864e7fb77c31ee30f2c55c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Sociology, Vol 8 (2023)
Despite the increases in women's educational attainment in recent decades, female labor market participation and labor market returns are still lower than those of their male counterparts. Among the main factors explaining this persistence of economi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de256764a313495fa215ce3267bf72e3
Autor:
Alexandra Wicht, Matthias Siembab
Publikováno v:
Social Inclusion, Vol 10, Iss 2, Pp 290-301 (2022)
We illuminate the socio‐cultural embeddedness of adolescents to explain gender‐typical occupational orientations (GTOO) from an intersectional perspective. We investigate whether and why immigrant and native youths differ in their GTOO. These iss
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1a313c9480e442ec9de7f739b5c8c87b
Autor:
Joanna Sikora, Artur Pokropek
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 9, Iss 1, Pp 1-24 (2021)
Abstract Background Studies demonstrate that occupational optimism can boost adolescents’ academic attainment and perseverance in education. To contribute to this literature, we consider two hypotheses. The first posits that bilingual immigrants ar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bcb81e58eb6a45269b227f8f8126e758
Autor:
Wicht, Alexandra, Siembab, Matthias
Publikováno v:
Social Inclusion, 10, 2, 290-301, Challenges in School-To-Work Transition: Perspectives on Individual, Institutional, and Structural Inequalities
We illuminate the socio‐cultural embeddedness of adolescents to explain gender‐typical occupational orientations (GTOO) from an intersectional perspective. We investigate whether and why immigrant and native youths differ in their GTOO. These iss
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/79997
Publikováno v:
Journal of Education and Work, 35(4), 405-421. Brill
This study examines the relevance of labour-market conditions for individual occupational status expectations. We are particularly interested in students' status expectations in the final stages of their school careers. Occupational expectations are
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.