Zobrazeno 1 - 10
of 30
pro vyhledávání: '"Observation and Experiment"'
Publikováno v:
富山大学教育学部紀要 = Memoirs of the School of Education University of Toyama. 1(2):1-9
The necessity of inquiry is stated in the objectives of the Courses of Study for Science, which have been sequential implemented from elementary school beginning in 2020, and the implementation of inquiry is called for. In junior high schools, classe
Publikováno v:
東京学芸大学紀要. 自然科学系. 73:19-27
Autor:
D.Alijanov
In this article, the essence and content of interdisciplinary relations, ways to ensure interaction of physical knowledge with knowledge of other disciplines, as well as the uniqueness of implementing interdisciplinary relations of physical knowledge
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::33c59659da380c8bc3e5291c80db9bb7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
岐阜大学教育学部研究報告. 教育実践研究・教師教育研究. 23:27-36
Publikováno v:
岡山大学教師教育開発センター紀要. 10:231-244
令和2年4月に完全実施される小学校学習指導要領の理科では,主体的・対話的で深い学びの実現に向けた授業改善等に加え,プログラミング教育が位置付けられたコンピュータや情報
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
岡山大学教師教育開発センター紀要. 8:159-171
平成29年3月に公示された新学習指導要領では,「主体的・対話的で深い学び」の実現に向けた授業改善が求められている。また,理科としては,育成を目指す資質・能力や,「理科の
Publikováno v:
岡山大学教師教育開発センター紀要. 7:147-156
次期学習指導要領の改訂に向けて,「幼稚園、小学校、中学校、高等学校及び特別支援学校の学習指導要領等の改善及び必要な方策等について(答申)」(平成28年12月21日 中央教育審議
Autor:
MIYAUCHI,T, MIYAUCHI,T(Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University)
Publikováno v:
東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要. 13:85-90