Zobrazeno 1 - 10
of 45
pro vyhledávání: '"OLANDER, CLAS"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
MCCOMAS, WILLIAM F., REISS, MICHAEL J., DEMPSTER, EDITH, LEE, YEUNG CHUNG, OLANDER, CLAS, CLÉMENT, PIERRE, JAN BOERWINKEL, DIRK, WAARLO, AREND JAN
Publikováno v:
The American Biology Teacher, 2018 Sep 01. 80(7), 483-492.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26621407
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Olander, Clas, Olander, Mona Holmqvist
Publikováno v:
In Procedia - Social and Behavioral Sciences 10 October 2013 89:205-212
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
In recent years, the increased globalization has led to Swedish science classrooms, just as in the rest of Europe, involving a variety of languages and cultures, which places particular demands on science education. The use of the functionally scient
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______681::b857755b47648564c970f3a684bcc690
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-45658
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-45658
This study followed groups of teachers within an Erasmus+-partnership, in which the teachers conducted an intended reflexive and interdisciplinary teaching about complex and controversial issues, including socio-scientific issues. Five schools, with
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______681::9c18e57680e83a98946bd6215b3b02eb
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-16493
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-16493
Autor:
Holmqvist, Mona, Olander, Clas
The aim of the study is to analyse teachers’ efforts to develop secondary school students’ knowledge and argumentation skills of what constitutes scientific theories. The analysis is based on Leontiev’s three-level structure of activity (activi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______681::77bd4a183d7d4caa8bd5867ef97f36e9
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-3439
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-3439
Autor:
Olander, Clas, Hajer, Maaike, Johansson, Sofie, Jakobsson, Anders, Karlsson, Annika, Kouns, Maria, Lyngfelt, Anna, Nygård Larsson, Pia
Around the world, programs have been developed for science teachers’ work on literacy in multilingual settings with the assumption that science teachers need an understanding and a repertoire to move between daily and scientific discourses. This po
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______681::5c132559aabd4b52635b9eb2f94a6856
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-16490
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-16490