Zobrazeno 1 - 10
of 648
pro vyhledávání: '"OBJECTIVE STRUCTURED ASSESSMENT"'
Autor:
Aino Ritva Weyers, Gabriel von Waldenfels, MD, Pimrapat Gebert, PhD, Wolfgang Henrich, MD, PhD, Larry Hinkson, MBBS, MD, MRCOG, FRCOG
Publikováno v:
AJOG Global Reports, Vol 4, Iss 2, Pp 100326- (2024)
BACKGROUND: Postpartum hemorrhage is a significant cause of both maternal morbidity and mortality worldwide and is increasing in incidence. This study aimed to assess improvement and identify shortcomings in trainee performance in different simulatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cccfb31f4ebd49cda1237e667b0fd501
Autor:
Hsin-Hong Kuo, Chih-Feng Yen, Hung-Hsueh Chou, Wei-Li Lin, Kuan-Gen Huang, Chyi-Long Lee, Kung-Liahng Wang, Ming-Ju Hsieh
Publikováno v:
Taiwanese Journal of Obstetrics & Gynecology, Vol 62, Iss 1, Pp 31-39 (2023)
Objective: Laparoscopic box simulation training is widely recognized as an assessment tool to facilitate psychomotor skills especially for novice surgeons. However, current commercialized training modules including pegs, gauze, clips, pins etc. are g
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/327efaf17b854c13a2c2fec72162d200
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kenichiro Takahashi, MD, Chiharu Tanaka, MD, PhD, Ryosuke Numaguchi, MD, PhD, Yoshinori Kuroda, MD, PhD, Hiroko Nemoto, MD, Kunihiko Yoshino, MD, Mika Noda, MD, PhD, Yoshinori Inoue, MD, Kumiko Wada, MD
Publikováno v:
JTCVS Open, Vol 8, Iss , Pp 524-533 (2021)
Objectives: The coronavirus disease 2019 pandemic presents in-person exposure risk during surgical education. We aimed to validate the feasibility of fully remote faculty-supervised surgical training sessions focused on coronary artery bypass graftin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f16cca74a3dc480589d0e6f5792b594a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Jichu yixue yu linchuang, Vol 41, Iss 6, Pp 918-922 (2021)
Objective To evaluate two methods applied to simulation training of vacuum delivery. Methods A total of 49 residents were randomly divided into two groups. One group was given on-site instruction by directors and hands-on demonstration (referred to a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/20c9d72f3dab4cbc8df2f8847901cddf
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 21, Iss 1, Pp 1-8 (2021)
Abstract Background Medical simulation trainings lead to an improvement in patient care by increasing technical and non-technical skills, procedural confidence and medical knowledge. For structured simulation-based trainings, objective assessment too
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4cc6d53c2418462dbc205b3e72daea10
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
SRM Journal of Research in Dental Sciences, Vol 10, Iss 3, Pp 135-138 (2019)
Background: Objective structured assessment of technical skills (OSATS) are crucial in assessing operative skills. The education of basic surgical skill (BSS) depends on precise assessment of their surgical skill levels and competency level. Hence, t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/026a76fd76094e05b600e02dc805e6b0