Zobrazeno 1 - 10
of 396
pro vyhledávání: '"Number Line estimation"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
This study investigates the number line estimation (NLE) strategies utilized by children aged 4–7 across both bounded and unbounded NLE tasks. Drawing on prior research, it hypothesized that younger children would predominantly employ benchmark-bas
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2b4efdf7154d4e4db64aa5bf42144f57
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
To examine the level of number line estimation (NLE) in Chinese children with respect to representations of both numerical (Arabic numerals) and non-numerical symbols (dots), a total of 192 Chinese preschoolers aged between 4 and 5 years participated
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b26c257f30bd41ecb70b950f515e2921
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 9, Iss 3, Pp 433-451 (2023)
Recent work reveals a left digit effect in number line estimation such that adults' and children's estimates for three-digit numbers with different hundreds-place digits but nearly identical magnitudes are systematically different (e.g., 398 is place
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/36c0fced52824693ab0f7743400854df
Publikováno v:
Athens Journal of Education, Vol 10, Iss 1, Pp 117-138 (2023)
Estimation is an essential competence with a developmental role in the learning of various mathematical topics. Yet, as previous studies highlight, this competence is either excluded or ambivalently included in intended curricula around the world. Th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/806564631dfc49a783036333156547a5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
The number line estimation task (NLE) is often used as a predictor for broader measures of mathematical achievement. In spite of its popularity, it is still not clear whether the task is based on symbolic or non-symbolic numerical competence. In part
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f4c1bab675b84a618ece202e6ea3b78d
Autor:
Hannah L. Whitehead, Zachary Hawes
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 12, p 221 (2023)
There is an emerging consensus that numerical, executive function (EF), and spatial skills are foundational to children’s mathematical learning and development. Moreover, each skill has been theorized to relate to mathematics for different reasons.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7290a2c9fe624a598abb78e133538994