Zobrazeno 1 - 10
of 409
pro vyhledávání: '"Novel word acquisition"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Peñaloza, Claudia, Mirman, Daniel, Tuomiranta, Leena, Benetello, Annalisa, Heikius, Ida-Maria, Järvinen, Sonja, Majos, Maria C., Cardona, Pedro, Juncadella, Montserrat, Laine, Matti, Martin, Nadine, Rodríguez-Fornells, Antoni
Publikováno v:
In Cortex June 2016 79:14-31
Autor:
M. G. Filippova, E. I. Perikova, E. D. Blagovechtchenski, O. V. Shcherbakova, A. S. Kirsanov, Yu. Yu. Shtyrov
Publikováno v:
Neuroscience and Behavioral Physiology. 52:1254-1257
Autor:
Kimppa, Lilli1,2 (AUTHOR) lilli.kimppa@helsinki.fi, Shtyrov, Yury2,3 (AUTHOR), Partanen, Eino1,2 (AUTHOR), Kujala, Teija1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Scientific Reports. 8/24/2018, Vol. 8 Issue 1, p1-14. 14p.
Publikováno v:
Memory & Cognition. Feb2024, Vol. 52 Issue 2, p302-311. 10p.
Autor:
Bird, Elizabeth Kay-Raining *, Gaskell, Annette, Babineau, Michelle Dallaire, Macdonald, Susan
Publikováno v:
In Journal of Communication Disorders 2000 33(3):241-266
Publikováno v:
Scientific Reports
Kimppa, L, Shtyrov, Y, Partanen, E & Kujala, T 2018, ' Impaired neural mechanism for online novel word acquisition in dyslexic children ', Scientific Reports, vol. 8, no. 1, 12779 . https://doi.org/10.1038/s41598-018-31211-0
Scientific Reports, Vol 8, Iss 1, Pp 1-12 (2018)
Kimppa, L, Shtyrov, Y, Partanen, E & Kujala, T 2018, ' Impaired neural mechanism for online novel word acquisition in dyslexic children ', Scientific Reports, vol. 8, no. 1, 12779 . https://doi.org/10.1038/s41598-018-31211-0
Scientific Reports, Vol 8, Iss 1, Pp 1-12 (2018)
Developmental dyslexia is characterised as an inability to read fluently. Apart from literacy problems, dyslexics have other language difficulties including inefficient speech encoding and deficient novel word learning. Yet, the neural mechanisms und
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Communication Disorders. 33:241-266
Signing is a commonly used intervention technique for children with cognitive impairments who have expressive language delays. Novel word learning in three conditions (signed only, spoken only, signed and spoken combined) was compared for children wi