Zobrazeno 1 - 10
of 37
pro vyhledávání: '"North Sámi"'
Autor:
Marit Julien
Publikováno v:
Nordlyd: Tromsø University Working Papers on Language & Linguistics, Vol 46, Iss 1 (2022)
The embedded verb in North Sámi ECM-constructions can appear in one of three different forms: past participle, progressive and infinitive. The existing descriptions of North Sámi say that the past participle places the embedded event before the hig
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0b0ccb5ad4f8487c924350826ae0a6bc
Autor:
Marit Julien
Publikováno v:
Glossa, Vol 6, Iss 1 (2021)
North Sámi has a class of derived verbs called sensive verbs. Descriptively, these verbs are formed by adding the suffix /ʃ/ to an adjectival or nominal base, and the resulting verb means ‘find [object] (too) ADJECTIVE/NOUN’. In this paper it i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ad1bede6bd994f8e8d8d79167c3f61f5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Carola Kleemann
Publikováno v:
Nordlyd: Tromsø University Working Papers on Language & Linguistics, Vol 39, Iss 2 (2013)
This article analyses how children in a Sámi kindergarten use their languages, North Sámi and Norwegian, in everyday life. My focus is on role-play in periods of free play in a kindergarten where children speak both North Sámi and Norwegian. Role-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/96b8c248ba6e4ea1803c80deeb8c88ae
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marit Julien
Publikováno v:
Lingua. 164:1-24
In North Sámi, certain verbal derivations can be expressed as a change of theme vowel. An investigation of these derivations leads to the conclusion that spanning, i.e. one vocabulary item spelling out two or more terminal nodes, should be included
Multilingual literacy among young learners of North Sámi : contexts, complexity and writing in Sápmi
Autor:
Outakoski, Hanna
This thesis presents an investigation of the complexities of the immediate, ideological, educational, and societal contexts for literacy development among North Sámi learners between the ages of 9 and 15 who live in Northern Finland, Norway and Swed
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-102922