Zobrazeno 1 - 10
of 46
pro vyhledávání: '"Nordic education"'
Publikováno v:
Nordic Journal of Studies in Educational Policy, Pp 1-18 (2024)
Major international surveys and reports have considerably altered the expectations and outlooks of national policymakers in education over the last three decades. Through a comparative content analysis of bibliographies in policy documents, this arti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d940894f1baf4af9a880de61596a464d
Autor:
Åshild Berg-Brekkhus, Tobias Werler
Publikováno v:
Nordic Studies in Education, Vol 44, Iss 4 (2024)
The article’s ambition is to illuminate the central arguments of the degrowth movement and analyze how these arguments might be relevant within the context of Nordic education. Applying the concept of topos – shared knowledge within a community
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bdaa1dd905c34dd39848ea30bcab667d
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
Few Nordic studies put children’s experiences of social inequality at their centre. This article explores the children’s perceptions of their education and well-being within two Nordic cities. The participants in this cross-national comparative q
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/877242257c674cd1ad35a530f4894d1e
Autor:
Beatrice Partouche
Publikováno v:
Revista Brasileira de História da Educação, Vol 24, Iss 1 (2024)
In the 1930s, the well-known Norwegian-Italian filmmaker Ivo Caprino attended the Stabekk Gymnasium, at which Olav Storstein was among his teachers. Before his student became internationally famous, Olav Storstein described in his book Fremtiden sitt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11d242dd819d42f5a69de6f931914c1b
Publikováno v:
Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională / Romanian Journal for Multidimensional Education. 15(2):146-163
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1136089
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 10, Iss 1, Pp 1-26 (2022)
Abstract Background The current study investigates school contextual effects on students’ academic self-concept and achievement, that is, peer socioeconomic effect and big-fish-little-pond effect (BFLPE), in four Nordic education systems (i.e., Den
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4373d13e538341b9b62b6fc82743ea81
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.