Zobrazeno 1 - 10
of 34
pro vyhledávání: '"Nofer, Michael"'
Publikováno v:
In Research in International Business and Finance January 2023 64
Autor:
Nofer, Michael
The cumulative dissertation of Michael Nofer examines whether Social Media platforms can be used to predict stock returns. Market-relevant information is available on various platforms on the Internet, which consist largely of user generated content.
Externí odkaz:
https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/4286/1/Value_of_Social_Media_for_Predicting_Stock_Returns.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Advances in Machine Learning (ML) led organizations to increasingly implement predictive decision aids intended to improve employees' decision-making performance. While such systems improve organizational efficiency in many contexts, they might be a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::2a2be5d1db85e8ee654b63ce900732f2
https://hdl.handle.net/10419/266691
https://hdl.handle.net/10419/266691
The possibility to investigate the impact of news on stock prices has observed a strong evolution thanks to the recent use of natural language processing (NLP) in finance and economics. In this paper, we investigate COVID-19 news, elaborated with the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::1e88bafdb2df3c69ec38d4d334aae059
http://publikationen.ub.uni-frankfurt.de/files/55247/SSRN-id3690922.pdf
http://publikationen.ub.uni-frankfurt.de/files/55247/SSRN-id3690922.pdf
Publikováno v:
Proceedings of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS); 2019, p1-10, 10p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
In einem Laborexperiment wird zwischen dem Einfluss von Privacy- und Securityvorfällen auf das Vertrauen und das Verhalten von Personen unterschieden. Der Artikel konzentriert sich auf Primäreffekte und damit die direkte Kundenreaktion. Während Pr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______610::236f1c9ad4fadc6d7f1eb6386d107e99
https://publica.fraunhofer.de/handle/publica/237753
https://publica.fraunhofer.de/handle/publica/237753