Zobrazeno 1 - 10
of 22
pro vyhledávání: '"Nilsson, Niels C."'
Publikováno v:
Computer Music Journal, 2016 Oct 01. 40(3), 22-40.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26777007
Autor:
Passalenti, Andrea, Paisa, Razvan, Nilsson, Niels C., Andersson, Nikolaj S., Fontana, Federico, Nordahl, Rolf, Serafin, Stefania
Publikováno v:
Passalenti, A, Paisa, R, Nilsson, N C, Andersson, N S, Fontana, F, Nordahl, R & Serafin, S 2019, No strings attached : Force and vibrotactile feedback in a guitar simulation . in I Barbancho, L J Tardon, A Peinado & A M Barbancho (eds), Proceedings of the 16th Sound and Music Computing Conference, SMC 2019 . CERN, Proceedings of the Sound and Music Computing Conferences, pp. 210-216, 16th Sound and Music Computing Conference, SMC 2019, Malaga, Spain, 28/05/2019 .
In this paper we propose a multisensory simulation of plucking guitar strings in virtual reality. The auditory feedback is generated by a physics-based simulation of guitar strings, and haptic feedback is provided by a combination of high fidelity vi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::df6f63b821f993389f226df4e46075ef
https://vbn.aau.dk/da/publications/9218c4b3-e288-4884-9c50-f86fe55e9a92
https://vbn.aau.dk/da/publications/9218c4b3-e288-4884-9c50-f86fe55e9a92
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
ACM International Conference Proceeding Series; 10/4/2016, p266-271, 6p
Autor:
Nilsson, Niels C., Serafin, Stefania, Laursen, Morten H., Pedersen, Kasper S., Sikstrom, Erik, Nordahl, Rolf
Publikováno v:
2013 IEEE Symposium on 3D User Interfaces (3DUI); 2013, p31-38, 8p
Publikováno v:
2012 IEEE VR Workshop on Perceptual Illusions in Virtual Environments; 1/ 1/2012, p21-26, 6p
Publikováno v:
Haptic & Audio Interaction Design (9783642327957); 2012, p61-70, 10p
Publikováno v:
Haptics: Perception, Devices, Mobility & Communication (9783642314001); 2012, p349-360, 12p
Publikováno v:
2013 IEEE Virtual Reality (VR); 2013, p161-162, 2p