Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"News Perception"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 35, Iss , Pp 106909- (2021)
Extensive use of the internet has enabled easy access to many different sources, such as news and social media. Content shared on the internet cannot be fully fact-checked and, as a result, misinformation can spread in a fast and easy way. Recently,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b61316ca71c24ed99bd6657eeb32d97e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Değirmenci, Ahmet
Enformasyon çağı ve hakikat ötesi çağ gibi kavramlarla tanımlanan günümüz dünyasında hakikatin yeni medya dolayımıyla yeniden biçimlendiği, dönüştüğü ve bu değişimin salt haber üreticileri ile değil, aynı zamanda haber tük
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4866::318a771fe1145be911eda2a3345ddef1
https://hdl.handle.net/20.500.12451/10826
https://hdl.handle.net/20.500.12451/10826
As it is apparent that the COVID-19 fake news pandemic is becoming just as viral as the outbreak of the disease itself, understanding the psychological mechanisms underlying misinformation beliefs has become crucial to prevent the consequences of suc
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::f56143ee5074f78a5c7a5daf6c042112
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 7 (2016)
Previous research on news perception has been dominated by a cognitively oriented perspective on reception processes, whereas emotions have been widely neglected. Consequently, it has remained open which features of a news story might elicit affectiv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a668cc6c4d724906b7d09152db678648