Zobrazeno 1 - 10
of 2 673
pro vyhledávání: '"Newly arrived students"'
Autor:
Malin Brännström, Andreas Ottemo
Publikováno v:
Education Inquiry, Vol 15, Iss 4, Pp 485-502 (2024)
This study examines the teaching of a student group that is often overlooked in research and policy: newly arrived adolescent students with limited previous experience of formal schooling (NALS). Drawing on ethnographic data produced at two junior hi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/78cc0ee20c0c4484aef73bc4eacf4c83
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Nordic Studies in Education, Vol 43, Iss 2, Pp 111-127 (2023)
This article aims to investigate how Nordic countries – exemplified by Denmark, Finland, and Sweden – govern the education and inclusion of newly arrived students. Approaching this through policy as text and practice, we identify the subject posi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/76002963d3894daf812d8d5daad8d9ee
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Emma Gyllerfelt
Publikováno v:
FORMakademisk, Vol 16, Iss 1 (2023)
This article explores the learning environment that newly arrived students encounter in sloyd classrooms in Sweden. The empirical material was collected through a handheld camera, at two schools with newly arrived students, in school Years 8–9, in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3fa131ffbd1e4014869ed63155525631
Publikováno v:
Social Inclusion, Vol 11, Iss 4, Pp 91-100 (2023)
This article is centred on the tendency to align education for newly arrived students with migration policy. Drawing on an in-depth analysis of interviews with four adult migrant students, we aim to investigate how the participants’ experiences of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a3b534014b1b447f845feab6e366cd6f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.