Zobrazeno 1 - 10
of 55
pro vyhledávání: '"Neuromyth"'
Autor:
Lynn Waterhouse
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
A neuromyth is a commonly accepted but unscientific claim about brain function. Many researchers have claimed Howard Gardner’s multiple intelligences (MI) theory is a neuromyth because they have seen no evidence supporting his proposal for independ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c74d4927f0ca41e6ad61e4761ed03181
Autor:
Stephen B. R. E. Brown
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
Educational neuroscience tries to bridge neuroscience and education. It tries to combat neuromyths: beliefs that appear grounded in neuroscientific research but that are not supported by empirical evidence. One such neuromyth claims that matching tea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/994aa02928734d7fa3ec52bebf1b3591
Autor:
Javier Gracia Calandín
Publikováno v:
Pensamiento. Revista de Investigación e Información Filosófica, Vol 77, Iss Extra 295, Pp 481-490 (2021)
The article supports the proposal for a critical neurohermeneutics. For this purpose it begins by considering the recently coined term «neurohermeneutics» and the various meanings it contains. The article then explores neurohermeneutics as the herm
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/193f1dc3120c4ce694519e9259d4e7f1
Publikováno v:
Prima Educatione. 5(1):115-131
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1114610
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1a73755f098149c5aab4c88b5bc6a0a4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 15 (2021)
Learning Styles theory promises improved academic performance based on the identification of a personal, sensory preference for informational processing. This promise is not supported by evidence, and is in contrast to our current understanding of th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/52b1697f89564e39ab1efbb2d763982a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.