Zobrazeno 1 - 10
of 741
pro vyhledávání: '"Natural-Gas engine"'
Publikováno v:
In Chemical Engineering Journal 1 November 2024 499
Autor:
Liu, Junheng ⁎, Zhang, Huabin, Wang, Yongxu, Xiong, Shengyue, Ji, Qian, Ao, Chengcheng, Sun, Ping
Publikováno v:
In Journal of the Energy Institute February 2025 118
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 13, p 3321 (2024)
To explore the potential for further enhancing the gas mixing uniformity of natural gas (NG) engines, this paper identifies turbulent kinetic energy (TKE), which has an essential impact on gas mixing, as the entry point of the research. After establi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cb7d6d1fb33040c2918f8104772bfb33
Publikováno v:
能源环境保护, Vol 37, Iss 2, Pp 106-116 (2023)
Methane (CH_4) is an important greenhouse gas that is 25 times that its CO_2 equivalent. There is low concentration (0.05% ~0.5%) CH_4 leakage in marine natural gas engine exhaust. It is difficult to capture and utilize low concentration CH_4 because
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/954557641666400f8e24b7478b06fe46
Publikováno v:
Machines, Vol 12, Iss 4, p 260 (2024)
Equivalent combustion natural gas engines typically utilize exhaust gas recirculation (EGR) systems to tackle their high thermal burden and NOx emissions. Variable nozzle turbochargers (VNT) can increase the engine intake and EGR rate simultaneously,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2b91650b157f419686f3a4283c325fa1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Zhou Feng, Meng Zichao, Xiao Xu, Fu Jianqin, Yuan Kainan, Cui Zhuangping, Yu Juan, Liu Jingping
Publikováno v:
Mechanics & Industry, Vol 25, p 2 (2024)
In this study, a pre-matching method was developed based on measured performance parameters and theoretical calculations of turbochargers. First, the turbocharger of a natural gas engine was subjected to a comprehensive performance experiment. Accord
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4620e118705e436eb25078b6aa8e2308
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 23, p 7909 (2023)
Due to the issues of low flame speed and high CH4 emissions for a natural gas engine, investigations into the partial oxidation fuel reforming (POFR) method used in natural gas engines to blend H2 have become increasingly valuable. In this paper, the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/53fc77c5ea004daea5e4cd4feafdb992
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.