Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"Nascimento, Matheus Monteiro"'
Autor:
Lima, Nathan Willig1 nathan.lima@ufrgs.br, Nascimento, Matheus Monteiro1 matheus.monteiro@ufrgs.br, Ostermann, Fernanda1 fernanda.ostermann@ufrgs.br, de Holanda Cavalcanti, Cláudio José1 claudio.cavalcanti@ufgrs.br
Publikováno v:
Investigações em Ensino de Ciências. dez2019, Vol. 24 Issue 3, p258-281. 24p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Science & Education
Repositório Institucional da UFRGS
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
Repositório Institucional da UFRGS
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
Our purpose in this article is to discuss the roles for HPSS in Science Education considering the crisis of COVID-19, as well as to think what Science Education could look like beyond the pandemic. Considering the context of a pandemic as a starting
Publikováno v:
Química Nova v.45 n.7 2022
Química Nova
Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
Química Nova, Volume: 45, Issue: 7, Pages: 882-890, Published: 26 SEP 2022
Química Nova
Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
Química Nova, Volume: 45, Issue: 7, Pages: 882-890, Published: 26 SEP 2022
SOCIOECONOMIC PROFILE OF UNDERGRADUATE CHEMISTRY STUDENTS: THE CASE OF UNESP-ARARAQUARA COURSES. Considering the recent expansion and democratization of access to Higher Education in Brazil, this article aims to characterize and compare the socioecon
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::ad02e339edd246cdc720db6d9cfdc5c6
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422022000700882
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422022000700882
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Caderno Brasileiro de Ensino de Física; v. 38 n. 3 (2021): Caderno Brasileiro de Ensino de Física; 1589-1618
Caderno Brasileiro de Ensino de Física
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
Caderno Brasileiro de Ensino de Física
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
In this article, our objective is to make some contributions to the debate around the “quantum mysticism” phenomenon, exploring discursive aspects that permeate an utterance with this kind of theme. To this end, we bring forth an analysis of the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::45b9b25e42ce6432eb123ecc702b4982
https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/76854
https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/76854
Publikováno v:
Ciência & Educação (Bauru), Volume: 27, Article number: e21041, Published: 24 SEP 2021
Resumo A disseminação da COVID-19, a mutação climática, o aumento das desigualdades sociais e o avanço da necropolítica, bem como a negação desses elementos por parte da população mundial e brasileira, exigem um novo mapa dos posicionament
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______608::eaf5568b067d91a8eec14257af93530a
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-73132021000100240&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-73132021000100240&lng=en&tlng=en
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Vol 36, Iss 3, Pp 704-734 (2019)
Caderno Brasileiro de Ensino de Física; v. 36 n. 3 (2019); 704-734
Caderno Brasileiro de Ensino de Física
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
Caderno Brasileiro de Ensino de Física; v. 36 n. 3 (2019); 704-734
Caderno Brasileiro de Ensino de Física
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
In this article, we present the Systemic Philosophy of Fritjof Capra. From his work it is possible to distinguish the existence of two paradigms (understood as philosophical frameworks) in the development of modern science: the mechanistic paradigm,