Zobrazeno 1 - 10
of 57
pro vyhledávání: '"NAKANO, Yoshiki"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
IZAWA, Satoshi, NAKANO, Yoshiki
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 44:115-121
本研究の目的は,言語的表出の形態が協働作業下における二者間の会話行動に及ぼす効 果を検証することである.実験はZoomを使用したオンライン会議形式で行い,実験協力 者は匿名で
Autor:
KODAMA, Keiichi, NAKANO, Yoshiki
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 = Bulletin of the Center for Educational Research and Practice, Faculty of Education and Human Studies, Akita University. 40:185-194
本研究は,協働的な洞察問題において言語的な相互作用が問題解決にどのような影響を与えているかについて検討した.実験には,数理パズル「タングラム」を使用した.「タングラム
Autor:
SENOO,Tomoko, NAKANO,Yoshiki
Publikováno v:
お茶の水女子大学子ども学研究紀要. 3:27-36
application/pdf
紀要論文
紀要論文
Autor:
KODAMA, Keiichi, NAKANO, Yoshiki
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 37:159-171
The purpose of this study was to investigate theeffect of collaboration styles on insight problemsolving. We used a puzzle game called“ Tangram.”Tangram is a game that is consisted of sevenpieces of triangles and squares, and is consideredas one
Autor:
KODAMA, Keiichi, NAKANO, Yoshiki
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学. 69:121-131
“Tangram” is a puzzle game which is consisted of seven pieces of triangle and square. Problem-solvers of this puzzle are presented task of silhouette and required to make the same configuration using the 7 pieces. The puzzle game is often used to
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
SENOO, Tomoko, NAKANO, Yoshiki
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 35:107-122
本研究では,小学校1,2年の生活科の授業における児童の学びの移行過程を,教師の言語的働きかけの違いから検討した.その結果,小学校1年担任教師(以下,A教師とする)は,授
Autor:
MORITA, Sayako, NAKANO, Yoshiki
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部研究紀要 人文科学・社会科学. 68:9-16
The purpose of this study is to investigate whether the familiarity of a face affects on recognition of emotion which expressed by face and voice. In the experiment, participants observed a video image of one woman who has selected among four women,