Zobrazeno 1 - 10
of 416
pro vyhledávání: '"NAEP"'
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 12, Iss 1, Pp 1-29 (2024)
Abstract Background This empirical study aims to investigate the association between mathematics self-efficacy and mathematics achievement gaps among students in Grades 4, 8, and 12, utilizing data from the 2019 National Assessment of Educational Pro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1944afc3e08c4fc88603b48d37b3639a
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
Large-scale survey assessments (LSAs) are important tools for measuring educational outcomes and shaping policy decisions. We present a framework for comparing LSAs to facilitate studying the impact of design choice on the precision of results, contr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a3523d394cd444db48f902f2be3d970
Autor:
Xin Wei
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
This study assesses the capabilities of OpenAI’s ChatGPT-4 and ChatGPT-4o in solving mathematics problems from the National Assessment of Educational Progress (NAEP) across grades 4, 8, and 12. Results indicate that ChatGPT-4o slightly outperform C
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0d17271aa236415eb11f6a8038398334
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
Mental rotation (MR), a key aspect of spatial reasoning, is highly predictive of success in STEM fields. This study analyzed strategies employed by 27,600 eighth-grade students during a digital MR task from the 2017 National Assessment of Educational
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d97004dd20714d989afa097e16acb7e6
Autor:
Paul Dean Bailey, Blue Webb
Publikováno v:
Psych, Vol 5, Iss 3, Pp 876-895 (2023)
The R packages Dire and EdSurvey allow analysts to make a conditioning model with new variables and then draw new plausible values. This is important because results for a variable not in the conditioning model are biased. For regression-type analyse
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e5a4292a3aee4508b2c83f2f073bad0c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 10, Iss 1, Pp 1-19 (2022)
Abstract The present paper investigates and examines the conditional dependencies between cognitive responses (RA; Response Accuracy) and process data, in particular, response times (RT) in large-scale educational assessments. Using two prominent lar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/37e200e933d1440391e2a5c7b70ad806
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.