Zobrazeno 1 - 10
of 79
pro vyhledávání: '"Musil, Miloš"'
Publikováno v:
In Mechanical Systems and Signal Processing 1 February 2025 224
Publikováno v:
Journal of Mechanical Engineering, Vol 72, Iss 2, Pp 119-130 (2022)
The article describes a diagnostic method, on the basis of which it is possible to assess whether there is a loose connection in the clamping system (detection) and to determine which of them is loose (localization). The diagnostic method is based on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0ce83c7b83014e8892b647a3b8a40c69
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Musil, Milos, Jezik, Andrej, Jankujova, Marie, Stourac, Jan, Galgonek, Jakub, Mustafa Eyrilmez, Saltuk, Vondrasek, Jiri, Damborsky, Jiri, Bednar, David
Publikováno v:
In Computational and Structural Biotechnology Journal 2022 20:6512-6518
Autor:
Velecký, Jan, Hamsikova, Marie, Stourac, Jan, Musil, Milos, Damborsky, Jiri, Bednar, David, Mazurenko, Stanislav
Publikováno v:
In Computational and Structural Biotechnology Journal 2022 20:6339-6347
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Mechanical Engineering, Vol 68, Iss 2, Pp 125-130 (2018)
The evaluation of disk brake squeal is nowadays performed using Finite Element Model. In this standard procedure the thermal effects are omitted. The omission is done because of long computing time of fully coupled brake system thermo-structural tran
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0514c8e98db0448ca4391948949f395c
Publikováno v:
Journal of Mechanical Engineering, Vol 68, Iss 3, Pp 225-230 (2018)
The paper describes role of non-proportional damping in flutter type instability, demonstrated on simplified disc brake model. The discrete two degrees of freedom system is considered to imply damping induced instability through a system eigenvalues
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/95fa2980636d473ebdb321f6b2f684e6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.