Zobrazeno 1 - 10
of 111
pro vyhledávání: '"Muscari, R."'
Publikováno v:
In Ocean Engineering 15 November 2023 288 Part 2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Journal of Wind Engineering & Industrial Aerodynamics July 2016 154:1-9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Mathematics and Computers in Simulation October 2015 116:75-88
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Scopus-Elsevier
Sound and Vibration, 24th International Congress, ICSV24, London, UK, 23-27/07/2017
info:cnr-pdr/source/autori:Porcacchia, Federico; Testa, Claudio; Gennaretti, Massimo; Zaghi, Stefano; Muscari, Roberto/congresso_nome:Sound and Vibration, 24th International Congress, ICSV24/congresso_luogo:London, UK/congresso_data:23-27%2F07%2F2017/anno:2017/pagina_da:/pagina_a:/intervallo_pagine
Sound and Vibration, 24th International Congress, ICSV24, London, UK, 23-27/07/2017
info:cnr-pdr/source/autori:Porcacchia, Federico; Testa, Claudio; Gennaretti, Massimo; Zaghi, Stefano; Muscari, Roberto/congresso_nome:Sound and Vibration, 24th International Congress, ICSV24/congresso_luogo:London, UK/congresso_data:23-27%2F07%2F2017/anno:2017/pagina_da:/pagina_a:/intervallo_pagine
In this work the Ffowcs Williams and Hawkings Equation for permeable surfaces (FWHE-P) is used for the prediction of the noise generated by marine propellers and horizontal-axis wind turbines. Aim of the paper is to assess a boundary integral formula
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::91a32143e178fb15e3e52cc45e5ba91c
https://hdl.handle.net/11590/329072
https://hdl.handle.net/11590/329072
Autor:
Veldman, Arthur, Luppes, Roelf, van der Heiden, Hendrik, van der Plas, Peter, Helder, Joop, Bunnik, Tim, Salvatore, F., Broglia, R., Muscari, R.
Publikováno v:
ECCOMAS VI International Conference on Computational Methods in Marine Engineering MARINE 2015, 963-980
STARTPAGE=963;ENDPAGE=980;TITLE=ECCOMAS VI International Conference on Computational Methods in Marine Engineering MARINE 2015
STARTPAGE=963;ENDPAGE=980;TITLE=ECCOMAS VI International Conference on Computational Methods in Marine Engineering MARINE 2015
To study extreme hydrodynamic wave impact in offshore and coastal engineering, the VOF-based CFD simulation tool ComFLOW is being developed. In this paper we will present its turbulence modeling. In particular, a blend of a QR-model and a regularizat
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::c210c155ce467a3c37c5b83889b4f1be
https://research.rug.nl/en/publications/33050533-cb29-4f34-aa95-a6625615ffe8
https://research.rug.nl/en/publications/33050533-cb29-4f34-aa95-a6625615ffe8
Publikováno v:
UPCommons. Portal del coneixement obert de la UPC
Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
Scopus-Elsevier
VI International Conference on Computational Methods in Marine Engineering, MARINE 2015, pp. 613–626, Roma, 15-17 June 2015
info:cnr-pdr/source/autori:Salvatore F.; Calcagni D.; Muscari R.; Broglia R./congresso_nome:VI International Conference on Computational Methods in Marine Engineering, MARINE 2015/congresso_luogo:Roma/congresso_data:15-17 June 2015/anno:2015/pagina_da:613/pagina_a:626/intervallo_pagine:613–626
Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
Scopus-Elsevier
VI International Conference on Computational Methods in Marine Engineering, MARINE 2015, pp. 613–626, Roma, 15-17 June 2015
info:cnr-pdr/source/autori:Salvatore F.; Calcagni D.; Muscari R.; Broglia R./congresso_nome:VI International Conference on Computational Methods in Marine Engineering, MARINE 2015/congresso_luogo:Roma/congresso_data:15-17 June 2015/anno:2015/pagina_da:613/pagina_a:626/intervallo_pagine:613–626
A generalised hybrid RANSE/BEM model for the analysis of hull/propeller interaction in ship hydrodynamics problems at reduced computational cost is presented. Akin to standard hybrid RANSE/BEM models, the coupling between viscous and inviscid- flow s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::32e8ba57d8a2b951d79ec6806b7a385a
http://hdl.handle.net/2117/332365
http://hdl.handle.net/2117/332365