Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"Murithi W"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Comparing Family and Nonfamily Firms’ Strategic Effects on Regional Development: Evidence from Kenya
Autor:
Murithi, W., Woldesenbet, K.
Family firms, by being major economic and social actors, contribute to employment, revenue, gross domestic products and socially oriented activities worldwide. Scholars argue that family firms outperform nonfamily firms, but little is known on how an
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______909::45f4195fcce7d25cb44015cadab273f6
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/20131
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/20131
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Murithi, W.
This paper examines how entrepreneurs (and firms) navigate the complex institutional African context using the prisms of ‘sociocultural institutions’ to create social value that promote socioeconomic development. It is an established fact that bu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______909::18dd88f727eb38f4f0074d6afdc33bdd
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/18828
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/18828
Autor:
Murithi, W.
Purpose: The relationship between family businesses and communities is becoming significant, especially with the current scholarly interests on the role of family businesses in regional development. This paper examines how family businesses in the IC
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______909::25d212f63e7734d79d03ab8f24e914af
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/18827
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/18827
Research Purpose: - Discourse in entrepreneurship has highlighted the importance of understanding the entrepreneurial motivation of women. The literature documents a significant similarity in women’s entrepreneurial motivations across African i.e.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______909::7be877edf3830b91d912ad3f15616184
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/18819
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/18819
Autor:
Murithi, W.
Family business theories describe the differences between family and nonfamily businesses but do not fully explain the firm-level strategic behaviours that contribute to their differences, particularly on their regional impact. Scholars acknowledge t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______909::e6dd78e1c973d554b15a08c866664973
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/20244
https://dora.dmu.ac.uk/handle/2086/20244
Autor:
Woldesenbet, K., Murithi, W.
Drawing on entrepreneurial orientation (EO), family business, strategic decision-making (SDM) and social capital (SC) theories, we investigated whether the family and non-family firms contribute differently to regional economic development (RED) and
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______909::c737b785f4c3664cbb4c0d269fc4b448
https://www.dora.dmu.ac.uk/handle/2086/17841
https://www.dora.dmu.ac.uk/handle/2086/17841
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.