Zobrazeno 1 - 10
of 181
pro vyhledávání: '"Multiplicative reasoning"'
Autor:
Craig Pournara, Lynn Bowie
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 13, Iss 1, Pp e1-e11 (2023)
Background: Poor mathematics performance in South Africa is well known. The COVID-19 pandemic was expected to exacerbate the situation. Aim: To investigate Grade 7 learners’ mathematical knowledge at the end of primary school and to compare mathem
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bc08fa2daedf40fc88d647470b01b935
Autor:
Soo Jin Lee, Jaehong Shin
Publikováno v:
Journal of Educational Research in Mathematics, Vol 30, Iss 2, Pp 245-279 (2020)
The aim of this study is to analyze students’ units-coordinating activities and operations in their proportion problem solving, and to investigate how quantitative structures corresponding to ratios are constructed with different levels of units co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fc52c625ff8c497aa9056a459761ceac
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Singh, Parmjit
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 2000 Jan 01. 43(3), 271-292.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/3483152
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 9, Iss 1, Pp e1-e10 (2019)
Background: Given the context of low attainment in primary mathematics in South Africa, improving learners’ understanding of multiplicative reasoning is important as it underpins much of later mathematics. Aim: Within a broader research programme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/981f095d6f684dc9a643204233329d0d
Publikováno v:
JETEN, Vol 10, Iss 2015, Pp 86-100 (2015)
The project ‘Numerical thinking and flexible calculation: critical issues’ aims to study students’ conceptual knowledge associated with the understanding of the different levels of learning numbers and operations. We follow the idea proposed by
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1240d89fd5da466caf56645d1771bd41
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Helen Martin
Publikováno v:
Teacher Development. 25:317-339
This article considers the development of synthetic landscapes of multiplicative reasoning constructed by student teachers (pre-service teachers). It explores the implications of working in a way t...