Zobrazeno 1 - 10
of 192
pro vyhledávání: '"Multimodal Input"'
Autor:
Jana van der Kolk, Sara Feijoo
Publikováno v:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas, Vol 19, Pp 218-230 (2024)
This study compares effects of brief exposure to L1 subtitled, L2 captioned, and reverse subtitled audiovisual input on three aspects of vocabulary learning: meaning, form, and pronunciation of target language words. A within-subjects design was used
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/409e7fca9ccc444e94d81c3e83111793
Autor:
Sara Feijoo, Mariona Anglada
Publikováno v:
Frontiers in Communication, Vol 9 (2024)
Many studies describe the benefits of morphological awareness in reading comprehension in both first and second languages. In turn, several studies demonstrate the positive impact of multimodal input while learning. In this study, we looked for a rel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/713977e6698d4471a45e8c075325f15b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kaori Tamura, Tsuyoshi Okamoto
Publikováno v:
PeerJ, Vol 11, p e15251 (2023)
Background Olfactory information can be associated with color information. Researchers have investigated the role of descriptive ratings of odors on odor-color associations. Research into these associations should also focus on the differences in odo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5409218bce374a8bbc608e2921338a21
Autor:
Rodríguez-Peñarroja, Manuel
Publikováno v:
Teaching English with Technology. 22(1):62-81
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1063519
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Although multimodal input has the potential to lead to more sound learning outcomes, it carries the risk of causing cognitive overload, making it difficult to determine the exact effects of multimodal input on the second language (L2) phrase learning
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e24a467709ef4dbfb97d08df0ea74798