Zobrazeno 1 - 10
of 673
pro vyhledávání: '"Multi informant"'
Autor:
Flavia Cirimele, Maryluz Gomez Plata, Antonio Zuffianò, Maria Gerbino, Liliana Maria Uribe Tirado, Gonzalo Tamayo Giraldo, Carmelina Paba Barbosa, Beatriz Marin Londoño, Mariela Narváez Marín, Marcela Ruiz García, Eriona Thartori, Bernadette Paula Luengo Kanacri, Concetta Pastorelli
Publikováno v:
International Journal of Adolescence and Youth, Vol 27, Iss 1, Pp 400-417 (2022)
The present study evaluated the efficacy of an Italian school-based intervention programme adapted in three Colombian sites (Medellín, Manizales, and Santa Marta) in promoting prosocial behaviour among adolescents. Using a pre-test-post-test design
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0ad5578f0ef346f5ab8b9697944548d4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol 16, Iss 1, Pp 1-13 (2022)
Abstract Background The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) is widely used to screen for psychosocial problems among adolescents. As the severity of such problems is known to be related to age and gender, screening could be improved by int
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c6616008729e4917b0fb7f172a0feca8
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2023)
Cognitive therapy has been established as the frontline treatment for adults with social anxiety disorder (SAD); its efficacy with socially anxious adolescents is incipient but promising. This work investigated change in social anxiety symptoms repor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/122f43e157894f30b0de18cb4dd90e53
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Baiba Martinsone, Ieva Stokenberga, Ilze Damberga, Inga Supe, Celeste Simões, Paula Lebre, Lúcia Canha, Margarida Santos, Anabela Caetano Santos, Ana Marta Fonseca, Dória Santos, Margarida Gaspar de Matos, Elisabetta Conte, Alessia Agliati, Valeria Cavioni, Sabina Gandellini, Ilaria Grazzani, Veronica Ornaghi, Liberato Camilleri
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 13 (2022)
ObjectivesThe consequences of long-lasting restrictions related to the COVID-19 pandemic have become a topical question in the latest research. The present study aims to analyze longitudinal changes in adolescents’ social emotional skills, resilien
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd702d00bad845f2a0b3764955e54a45
Autor:
Paola Bonifacci, Diego Compiani, Viola Ravaldini, Benedetta Peri, Alexandra Affranti, Valentina Tobia
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 3, p 278 (2023)
The role of home numeracy activities in the development of numeracy skills is receiving growing interest, although some mixed results highlight the need to consider models that include different contextual variables. The present study was aimed at in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1ede8b7db3954cdc9892b0a0126ada44
Autor:
Jessica M. Armitage, Geneviève Morneau‐Vaillancourt, Jean‐Baptiste Pingault, Till F. M. Andlauer, Stéphane Paquin, Stéphanie Langevin, Mara Brendgen, Ginette Dionne, Jean Séguin, Guy Rouleau, Frank Vitaro, Isabelle Ouellet‐Morin, Michel Boivin
Publikováno v:
JCPP Advances, Vol 2, Iss 1, Pp n/a-n/a (2022)
Abstract Introduction Peer victimisation is a prevalent occurrence in childhood and adolescence and can often have long‐lasting consequences. Previous research using polygenic scores (PGSs) have revealed various genetic vulnerabilities as predictiv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/844037bbccca442d8c381d0e67eb50d3