Zobrazeno 1 - 10
of 104
pro vyhledávání: '"Motor skill performance"'
Autor:
Terence Moriarty, Andrea Johnson, Molly Thomas, Colin Evers, Abi Auten, Kristina Cavey, Katie Dorman, Kelsey Bourbeau
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Acute aerobic exercise has been shown to improve fine motor skills and alter activation of the motor cortex (M1). The intensity of exercise may influence M1 activation, and further impact whole-body motor skill performance. The aims of the current st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3b61631b3d0743b391f31e6799a2460b
Publikováno v:
PeerJ, Vol 7, p e7034 (2019)
In considering that high mindfulness disposition individuals possess a unique ability to maintain attention and awareness, and attention is one of the key mechanisms of instructional self-talk, the purpose of this study was to examine the interaction
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/49df784c32e64e96a3368ec6208ad5c3
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
Music that is carefully selected to match the requirements of activities and the characteristics of individuals has been shown to produce significant impacts on performance enhancement (Priest et al., 2004). There is also evidence that music can enha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c6bd9f547fac4699a74be5bde944da23
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Allingham, Emma, Wöllner, Clemens
Publikováno v:
Journal of Research in Music Education
The constrained action hypothesis states that focusing attention on action outcomes rather than body movement improves motor performance. Dexterity of motor control is key to successful music performance, making this a highly relevant topic to music
Autor:
Allingham, Emma
zoom meeting link: https://uni-hamburg.zoom.us/j/94518893717?pwd=WUpGVTdBUzFxckUxRms3TC9zSjI5dz09 Zoom Password: violinFOA meeting time: Tues 15th September, 14.15 - 15.15 BST
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::9edab71091835273e79028be79d97c39
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol 17, Iss 3, p 733 (2020)
International Journal of Environmental Research and Public Health
Volume 17
Issue 3
International Journal of Environmental Research and Public Health
Volume 17
Issue 3
Globally, more than half of school-aged children do not engage in the recommended 60 minutes of daily moderate to vigorous physical activity (MVPA). Given that developing sufficient fundamental motor skills (FMS) competence during early elementary sc