Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"Motomi Hiraishi"'
Publikováno v:
TRANSACTIONS OF THE JAPAN SOCIETY OF MECHANICAL ENGINEERS Series C. 65:3546-3552
This paper describes a response analysis for a monorail car. The dynamic model of the monorail car, taking into account the influence of track irregularity on tire force, has been proposed A multi-body dynamics method was enhanced and applied to the
Publikováno v:
TRANSACTIONS OF THE JAPAN SOCIETY OF MECHANICAL ENGINEERS Series C. 63:2671-2678
Publikováno v:
JSME international journal. Ser. 3, Vibration, control engineering, engineering for industry. 34:396-403
Rail vehicles must have both good curving performance and stability at high speeds. Such vehicles have a compound circular wheel profile, soft suspension of the wheelset and yaw dampers. A detailed dynamic model (31 DOF) for these vehicles was formul
Publikováno v:
Automated People Movers 2005.
In Japan, the first urban straddle type monorail system, Tokyo Monorail, was put into operation in 1964. Since then, four more monorail systems have been constructed with the active participation of Hitachi in Kitakyushu, Osaka, Tama, and Okinawa. Th
Autor:
Okamoto Isao, Soji Fujimori, Katsuyuki Terada, Shiro Koyanagi, Hiroshi Higaki, Motomi Hiraishi
Publikováno v:
TRANSACTIONS OF THE JAPAN SOCIETY OF MECHANICAL ENGINEERS Series C. 55:373-381
Negotiating curves at high speeds is desired. For the purpose of improving the ride quality on a curved track, an active tilting system fro railway cars is studied theoretically. This system is composed of a curve detector, curve data memories, micro
Publikováno v:
The Journal of the Acoustical Society of America. 84:1962-1962
This invention relates to a superior suppressing of vibration in a car body when a vehicle runs on a straight railroad and a curvilinear railroad. The invention is comprised of a fluid pressure-acting mechanism arranged between the car body and the t
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.