Zobrazeno 1 - 10
of 134
pro vyhledávání: '"Motivation in teaching"'
Publikováno v:
Psychology Research and Behavior Management, Vol Volume 16, Pp 5237-5254 (2023)
Qing Ye,1,2 Huaiyong Wang3 1School of Education, Shanghai Normal University, Shanghai, People’s Republic of China; 2School of Foreign Languages, East China Normal University, Shanghai, People’s Republic of China; 3School of Psychology, Shanghai N
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5f66a2ce618c4dcaba4a5838352c2624
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2024)
Pedagogical content knowledge (PCK) is one form of teachers’ professional knowledge in subject teaching, and teachers’ rich PCK enables effective instruction and improves students’ academic performance. However, there has been limited research
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15917934307244c68de55683c914555b
Publikováno v:
Psihologija. 56(1):115-144
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1085980
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Stankovich, Diana Fedorovna
Publikováno v:
Известия Саратовского университета: Новая серия. Серия Философия. Психология. Педагогика, Vol 22, Iss 3, Pp 350-354 (2022)
Introduction. The problem of teaching motivation is a key one in psychological and pedagogical science. Positive motivation determines the trajectory of a student’s development throughout the entire educational activity. If students lack cognitive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/22ac299f7f434536bd9aa3815e11e163
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ptashko, Tatyana Genad`evna, Chernikova, Elena Gennadyevna, Perebeynos, Artem Evgenevich, Sivrikova, Nadezhda Valeryevna, Sokolova, Nadezhda Anatolyevna
Publikováno v:
Science for Education Today. 11(2):32-54
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=952988
Publikováno v:
Science for Education Today. 10(1):43-61
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=857753
Autor:
Olena Karpova
Publikováno v:
Університети і лідерство, Iss 1(7), Pp 105-113 (2019)
The article highlights a type of learning “Peer Teaching” as a tool for students’ motivation to study at universities. The peculiarities of using this type of collaborative learning as well as advantages and disadvantages of its implementation
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f21b92542a3d4cc4adec10d78641dba5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.